سبقت تسلا از آئودی در جاده خودروسازان لوکس!

سبقت تسلا از آئودی در جاده خودروسازان لوکس!

این مطلب را با گفتن این نکته شروع می‌کنیم که بسیاری از افراد از جمله برخی کارکنان تسلا محصولات این شرکت با به عنوان خودروهای لوکس در نظر نمی‌گیرند اما بحث ما چیزی دیگری است.

تسلا خودروهای خود را پریمیوم می‌نامد زیرا آن‌ها گران‌تر از اکثر خودروهای بازار بوده و البته مرغوب‌تر از اکثر محصولات غیر لوکس و رده میانی می‌باشند. با این وجود وب‌سایت‌های خودرویی محصولات تسلا را در دسته خودروهای لوکس قرار می‌دهند.

علیرغم اینکه خودروهای تسلا به اندازه محصولات لوکس آلمانی جذاب نیستند اما این خودروساز کاملاً خبرساز ظاهر شده است. در واقع تسلا توانسته آئودی را به عنوان چهارمین لوکس ساز بازار آمریکا پشت سر بگذارد. اگرچه تسلا هنوز پشت سر سه لوکس ساز تاپ در بازار آمریکا قرار دارد اما فاصله این برند با شرکت‌های موردبحث زیاد نبوده و می‌تواند آن‌ها را نیز شکست دهد.

تسلا در سال ۲۰۲۰ حدود ۲۰۰,۵۰۰ دستگاه خودرو در آمریکا فروخته درحالی‌که فروش آئودی در مدت مشابه حدود ۱۸۳,۶۰۰ دستگاه بوده است. ارباب حلقه‌ها در سال ۲۰۱۹ حدود ۵۰ هزار دستگاه خودروی بیشتری نسبت به تسلا در آمریکا فروخته بود.

اما سه لوکس ساز برتر سال ۲۰۲۰ در آمریکا عبارت‌اند از ب ام و، لکسس و مرسدس بنز. بر پایه گزارش‌های منتشر شده، میزان فروش ۵ برند لوکس در آمریکا در سال ۲۰۲۰ به ترتیب زیر بوده است:

  • ب ام و: فروش ۲۸۷,۲۵۹ دستگاه
  • لکسس: فروش ۲۷۱,۳۸۴ دستگاه
  • مرسدس بنز: فروش ۲۶۵,۶۰۰ دستگاه
  • تسلا: فروش ۲۰۰,۵۶۱ دستگاه
  • آئودی: فروش ۱۸۳,۵۹۴ دستگاه

البته باید به اینکه اشاره کرد فروش مرسدس بنز شامل مدل‌های اسپرینتر و متریس نبوده است.

اتوموتیونیوز می‌گوید این حقیقت که فروش تسلا تنها حدود ۶۵ هزار دستگاه با مرسدس بنز اختلاف دارد بسیار حائز اهمیت است. این اتفاق در حالی رخ داده که تسلا فقط به فروش خودروهای الکتریکی می‌پردازد. دیگر شرکت‌های حاضر در این لیست خودروهای درون‌سوز را نیز به فروش می‌رسانند.

یکی از تحلیلگران اتوتریدر می‌گوید:

تسلا اولین شرکتی است که محصولات تمام الکتریکی را تولید کرد. این شرکت واقعاً تنها بازیگر این بخش بوده است. خلاقیت و تکنولوژی به همراه رضایت مشتری یک ترکیب برنده برای تسلاست.

اینکه تسلا را یک لوکس ساز بدانیم یا نه مسئله اصلی نیست. واقعیت این است که تسلای نسبتاً جوان توانسته لوکس سازانی با قدمت بسیار بیشتر را به چالش بکشد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
6 + 4 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.