ساخت نسخهٔ ۴x4x2 آلترین توسط مهندسان مرسدس بنز

ساخت نسخهٔ ۴x4x2 آلترین توسط مهندسان مرسدس بنز

مرسدس بنز هرگز با ساخت خودروهای آفرود بی‌نظیر غریبه نیست که با نگاه به مدل‌های G63 6×6 و G500 4×4۲ کاملاً می‌توان به این حقیقت پی برد؛ اما حالا مهندسان این شرکت، خودروی دیگر را هم به این خانواده اضافه کرده‌اند. این خودرو یک E کلاس آلترین است که حالا آلترین ۴×۴۲ نام گرفته است.

مرسدس بنز سال گذشته با معرفی مدل E کلاس آلترین، پاسخی به مدل کهنه‌کار آئودی A6 آلرود داد. این خودرو با بدنه‌ای کراس مانند، ۱۵۶ میلی‌متر ارتفاع از سطح زمین و برخورداری از سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴Matic به‌صورت استاندارد در تمامی مدل‌ها، جایگزین مناسبی برای یک SUV محسوب می‌شود؛ اما نسخهٔ معمولی این خودرو با وجود داشتن نامی که به معنای تمام مسیرها است، تمرکز چندانی بر روی جاده‌های خشن و ناهموار ندارد. به همین دلیل، حالا این E کلاس آلترین به یک آفرودر توانا تبدیل شده است تا اطمینان بدهد که می‌تواند در تمامی مسیرها حرکت کند.

برای این کار، مهندسین مرسدس بنز از مدل‌های G63 6×6 و G500 4×4۲ الهام گرفته و در اولین قدم، آلترین را به محورهای پورتال مجهز کردند که ارتفاع کلی آن‌را به ۴۲ سانتیمتر رسانده است یعنی بیشتر از دو برابر ارتفاع نسخهٔ معمولی آلترین. علاوه بر این، این خودرو به مجموعه‌ای از رینگ‌های ۲۰ اینچی با لاستیک‌های ۲۸۵ مجهز شده و به‌طورکلی فاصلهٔ عرضی محورهای آن نیز ۲۰ سانتیمتر بیشتر شده است.

برای پیشرانهٔ این کراس استیشن آفرود نیز از یک واحد ۳.۵ لیتری V6 توربوشارژ استفاده شده است که از مدل E400 قرض گرفته شده و ۳۳۰ اسب بخار قدرت و ۴۸۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این پیشرانه به‌اندازهٔ کافی قدرتمند هست تا بتواند آلترین ۴×۴۲ را روی مسیرهای ناهموار به‌پیش براند اما این موتور یا هر موتور بنزینی دیگری در آلترین معمولی قابل انتخاب نیست چراکه این خودرو صرفاً با موتورهای دیزلی در دو مدل E220d و E350d عرضه می‌گردد.

اما برخلاف خودروهای آفرود قبلی مرسدس بنز، آلترین ۴×۴۲ فاقد گیربکس ضریب سنگین و قفل دیفرانسیل است که از توانایی‌های آفرود آن می‌کاهد. از این خودرو فعلاً فقط همین یک دستگاه ساخته شده است اما اتو اکسپرس پس از آزمایش آن، نظر مثبتی نسبت به آلترین ۴×۴۲ داشته همچنین طبق گفته‌هایی، این احتمال وجود دارد که مرسدس بنز اقدام به تولید آن در تعدادی بسیار محدود نماید.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
5 + 6 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.