زوتی Z100، هاچ‌بکی ارزان و اقتصادی از شرق

زوتی Z100، هاچ‌بکی ارزان و اقتصادی از شرق

زوتی Z100 یک هاچ‌بک کوچک با ابعادی مشابه با پراید هاچ‌بک است و ساختار فنی آن نیز از سوزوکی آلتو نشأت گرفته است. این خودرو برای نخستین بار، ماه سپتامبر سال ۲۰۱۳ میلادی به بازار چین عرضه شد و جانشینی برای “جیانگ نان آلتو” به شمار می‌آید؛ خودرویی که خود بر مبنای نسل دوم سوزوکی آلتو تکوین و توسعه یافته بود. در حال حاضر، زوتی Z100 یکی از ارزان‌ترین خودروهای بازار چین به شمار می‌رود و به‌زودی قرار است عرضه آن در کشور پاکستان نیز آغاز شود. جایی که سال‌های سال خودرویی نام‌آشنا و ارزان‌قیمت با نام سوزوکی مهران (نسل دوم سوزوکی آلتو) تولید می‌شد و چندی پیش نیز پس از سه دهه عرضه بی‌وقفه از مدار تولید خارج شد.

زوتی Z100 تنها با یک پیشرانه ۳ سیلندر یک لیتری عرضه می‌شود که توان خروجی آن معادل ۶۸ اسب بخار و گشتاور آن برابر با ۹۰ نیوتن‌متر است. نیروی حاصل از این پیشرانه به‌واسطه یک گیربکس ۵ سرعته دستی به چرخ‌های جلوی آن منتقل می‌گردد. ماکزیمم سرعت زوتی Z100 معادل ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت ترکیبی آن ۵.۳ لیتر در هر یک‌صد کیلومتر مسافت است. استاندارد آلایندگی پیشرانه نیز یورو ۴ است.

طول/عرض/ارتفاع این خودرو معادل ۳۵۵۹/۱۶۲۰/۱۴۷۶ میلی‌متر است و فاصله بین دو محور آن برابر با ۲۳۶۰ میلی‌متر است. وزن خالص آن معادل ۸۹۸ کیلوگرم است.

خودروهایی مثل زوتی Z100 نه آن‌چنان زیبا و دلپسند هستند که مشتری با نگاهی مجذوب و شیدایشان شود و نه عملکرد فنی آنها چندان چنگی به دل می‌زند. هدف مهمی که در این دسته از خودروها بیش از همه مدنظر سازندگان آن است، قیمت پایین برای مصرف‌کننده، به‌ویژه اقشار کم‌درآمد جامعه است و به نظر می‌رسد که زوتی Z100 در نیل به این هدف تا حد زیادی موفق بوده است. زوتی Z100 در سه تیپ رفاهی اعم از استاندارد، کامفورت و الیت در بازار چین عرضه می‌شود که تیپ استاندارد آن با قیمت ۲۹,۹۹۹ یوآن (حدود ۱۹,۱ میلیون تومان)، تیپ کامفورت با قیمت ۳۱,۹۹۹ یوآن (حدود ۲۰,۴ میلیون تومان) و بالاخره تیپ الیت با قیمت ۳۴,۹۹۹ یوآن (حدود ۲۲,۳ میلیون تومان) در این بازار فروخته می‌شود.

در این میان، بالاترین تیپ این خودرو و یا همان الیت از تجهیزات رفاهی و ایمنی ذیل بهره می‌برد: ۲ عدد کیسه هوا، سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS)، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، نگه‌دارنده کمربندهای ایمنی، سنسور پارک عقب، آینه‌های برقی، قفل مرکزی، کلید ریموت، مه شکن‌های جلو، سیستم بدرقه چراغ‌های جلو در نقاط تاریک، تهویه مطبوع، شیشه‌های برقی جلو و عقب، کامپیوتر سفری، سیستم صوتی با قابلیت پخش MP3 و…

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
4 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.