زوتی T500، خودرویی که کپی نیست اما…!

زوتی T500، خودرویی که کپی نیست اما…!

هر وقت که نام زوتی را می‌شنویم سریعاً به یاد کپی کردن از محصولات مشهور و روز دنیا می‌افتیم! اما به نظر می‌رسد این بار با خودرویی متفاوت روبرو هستیم. شاسی‌بلند جدید زوتی T500 که اخیراً معرفی شده در واقع از خودروی دیگر کپی آشکاری نکرده است و این برای زوتی یک پیشرفت محسوب می‌شود!

اگرچه نتیجه نهایی کار تولید خودرویی فوق‌العاده جذاب نیست اما فکر نمی‌کنیم طراحی خودرو آن‌قدرها هم بد باشد اما اولین چیزی که با دیدن این خودرو متوجه خواهید شد، همچون تمامی چینی‌های دیگر عدم تناسب ابعاد بدنه و رینگ و لاستیک‌ها می‌باشد.

نمای جلو ممکن است تا حدودی یادآور رنو کولئوس باشد. اما این بار برخلاف رویه زوتی، از کپی دقیق خبری نیست. طراحی نمای عقب زوتی T500 کمی شلوغ بوده و خروجی‌های اگزوز روی سپر نیز واضح است که واقعی نبوده و خروجی واقعی از زیر سپر هویداست.

نیروبخش این شاسی‌بلند جدید پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربویی است که قدرت ۱۵۶ اسب بخاری داشته و با یک گیربکس ۵ سرعته دستی همکاری می‌کند. این پیشرانه تقریباً در تمامی شاسی بلندهای کامپکت زوتی بکار رفته است. این خودرو از نظر ابعاد نیز به دیگر برادران مشابه بوده و طول/عرض/ارتفاع آن به ترتیب ۴۶۳۲/۱۸۵۰/۱۶۹۵ میلی‌متر و فاصله بین محوری نیز ۲۷۰۰ میلی‌متر می‌باشد.

قیمت شاسی‌بلند جدید زوتی از ۷۸۸۰۰ یوان آغاز شده و به ۱۲۳۸۰۰ یوان می‌رسد. این خودروساز چینی تلاش کرده داشبورد شیکی را طراحی کند و به نوعی در این کار موفق هم بوده است. متریال بکار رفته ظاهر خوبی داشته و ما غربیلک فرمان اسپورت آن را دوست داریم.

پشت آمپرهای این خودرو از نوع آنالوگ هستند اما بک گراند آن‌ها دیجیتالی بوده و در کل نمای خوبی دارند. از دیگر نکات برجسته کابین وجود صفحه‌نمایش لمسی برای سیستم اطلاعات سرگرمی است. همچنین یک صفحه‌نمایش دیگر نیز برای کنترل‌های سیستم تهویه مطبوع در نظر گرفته شده و در کنار آن دکمه استارت/استاپ را می‌بینیم که به نظر ما در جای مناسبی قرار نداشته و کمی هم کوچک است.

زوتی T500 جدید مخصوص بازار چین بوده اما اگر در کشورمان نیز عرضه شود اصلاً تعجبی نخواهیم کرد. آیا طراحی این خودرو در صنعتی که محصولات روز جهانی را عرضه می‌کند برجسته جلوه می‌کند؟ اصلاً!

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 16 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.