زوتی کانسپت S، کپی چینی لامبورگینی اوروس!

زوتی کانسپت S، کپی چینی لامبورگینی اوروس!

خودروساز چینی زوتی (البته اگر اسم آن را بتوان خودروساز گذاشت!) شاید با ساخت SR9 که یک کپی بی‌شرمانه از پورشه ماکان است شناخته شد. این خودروساز در چند روز آینده و با آغاز نمایشگاه خودروی شانگهای از خودروی مفهومی‌ای رونمایی خواهد کرد در طراحی آن از لامبورگینی اوروس به شدت الهام گرفته شده است.

این خودرو که کانسپت S نام دارد دو اسکچ طراحی از مدل یاد شده را منتشر کرده و در آن شاهد پروفایل جانبی و نمای عقب تقریباً یکسان با اوروس هستیم. این موارد شامل همان درب‌ها، قوس‌های چرخ، آرایش مشابه درب پشتی و همان سپر عقب است. البته در این بخش از ۶ خروجی اگزوز استفاده شده است.

اگرچه رندرهای این کمپانی چندان واقعی به نظر نمی‌رسند (چرخ عقب را بنگرید!) اما نمای جلوی زوتی کانسپت S متمایزتر است. در این بخش مجموعه‌ای از چراغ‌های جلوی کوچک و تیز به ورودی‌های هوای نازکی الصاق شده و همچنین سپری را می‌بینیم که شاید از اوروس الهام گرفته باشد اما کاملاً متفاوت است.

بر پایه‌ی بی‌اعتنایی‌های پیشین زوتی به قوانین کپی‌رایت و ثبت علائم تجاری، از اینکه کانسپت S در شکلی کاملاً مشابه با لامبورگینی اوروس وارد خط تولید شود سورپرایز نخواهیم شد!

نظر شما چیست؟ آیا این کار زوتی اخلاقی است؟ شما این کار را می‌پسندید؟ جنبه‌های اخلاقی این‌گونه کپی کاری‌ها برای شما مهم است یا توانایی خودروسازانی چون زوتی در کپی نسبتاً بی‌نقص از خودروهای معروف؟

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
15 + 5 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.