زمزمه‌های تولید ب‌ام‌و X8 به گوش می‌رسد!

زمزمه‌های تولید ب‌ام‌و X8 به گوش می‌رسد!

یک زمانی تنها شاسی‌بلند ب‌ام‌و مدل X5 بود اما سبد محصولات قدبلند این برند به شدت گسترش یافته و از X1 و X2 تا X7 بزرگ می‌رسد. البته فضا برای گسترش این خانواده وجود داشته و شایعات زیادی درباره تولید مدل X8 وجود دارد. جدیدترین خبر درباره این خودرو نیز به عرضه نسخه M45e اشاره داشته است.

به نظر می‌رسد ب‌ام‌و واقعاً درباره تولید نسخه پرچم‌دار M هم‌ فکر می‌کند زیرا یکی از اعضای فروم های بیمر پست اسناد جالبی در اداره ثبت اختراعات و مالکیت معنوی آلمان پیدا کرده است. در این اسناد می‌توانیم ثبت تجاری نام X8 M در ۲۳ مارس را ببینیم. این نام در اول آوریل ثبت شده و مراحل تائید آن‌ هم‌اکنون در حال انجام است.

اما قضیه‌ی خود X8 چه می‌شود؟ خب اگر خبرها درست باشند، نسخه فوق لوکس X7 با چهار صندلی در اواخر سال جاری یا اوایل سال ۲۰۲۱ معرفی خواهد شد. البته این موضوع با کمی اغراق منتشر شده زیرا هیچ تصویر جاسوسی از X8 دیده نشده است. البته شاید در خبر منتشر شده به معرفی مدل کانسپت و نه تولیدی اشاره شده باشد. در این صورت نسخه تولیدی این شاسی‌بلند لوکس حدود سال ۲۰۲۲ پدیدار خواهد شد.

ظاهراً X8 با کد داخلی G09 شناخته شده و به فرم کوپه و تقریباً با همان ابعاد و تناسبات X7 معرفی خواهد شد. احتمالاً نسخه پرچم‌دار M از نیروگاه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربوی موجود در X6 M که قدرت ۶۱۷ اسبی در نسخه کامپتیشن دارد استفاده خواهد کرد. ظاهراً خبری هم از نیروگاه ۱۲ سیلندر ۶.۶ لیتری بکار رفته در مدل M760i نخواهد بود زیرا هزینه تولید این پیشرانه بالا بوده و قوانین آلایندگی سخت گیرانه نیز باعث می‌شوند هزینه‌های توسعه آن منطقی به نظر نرسد.

احتمالاً X8 M هم حداقل یک سال پس از معرفی نسخه استاندارد معرفی خواهد شد و بنابراین باید تا سال ۲۰۲۳ منتظر بمانیم. برخی منابع خبری می‌گویند این شاسی‌بلند پرچم‌دار ب‌ام‌و گران‌ترین محصول این خودروساز خواهد بود و بنابراین قیمت آن فراتر از بهای ۱۵۷۸۰۰ دلاری M760i خواهد بود. البته ما قیمت ۱۶۳۳۰۰ دلاری i8 رودستر را در نظر نگرفتیم زیرا تولید این خودرو تا چند روز دیگر به پایان می‌رسد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
7 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.