زشت یا زیبا؟ مقایسهٔ فیس‌ لیفت مرسدس E کلاس با نسخهٔ قبلی

زشت یا زیبا؟ مقایسهٔ فیس‌لیفت مرسدس E کلاس با نسخهٔ قبلی

مرسدس بنز همواره هنگام تغییر نسل E کلاس چندان انقلابی عمل نمی‌کرد و از نسل W124 تا W210 و W211 تغییرات ظاهری حداقل بودند زیرا سازندهٔ آلمانی بیشتر روی بخش فنی متمرکز بود؛ اما در فیس‌لیفت نسل W212 همه‌چیز تغییر کرد زیرا طراحی چهار چراغ جلوی خودرو با چراغ‌های یک‌تکهٔ سنتی‌تری جایگزین شد. حال همین فلسفه در فیس‌لیفت نسل کنونی یا W213 هم اعمال شده است. این خودرو هم‌اکنون با چراغ‌های جلو و عقب جدید، از زبان طراحی فعلی مرسدس که «خلوص نفسانی» خوانده می‌شود برخوردار شده هرچند که ممکن است از نظر برخی یک پسرفت در طراحی باشد.

در بخش جلویی خودرو چراغ‌های جدید، سپر جدید و جلوپنجرهٔ جدید عریض‌تر، به فیس‌لیفت E کلاس مدل ۲۰۲۱ نمای اسپرت‌تری بخشیده‌اند زیرا هم‌اکنون به نظر می‌رسد همه‌چیز در پکیج محکم‌تری گرد هم جمع شده است. علاوه بر این، گرافیک چراغ‌های جلو نیز متفاوت بوده و به دیگر سدان‌های جدید مرسدس مثل CLA و CLS شباهت دارد. بسیاری اما طراحی بخش عقبی E کلاس را بحث‌برانگیز می‌دانند. البته این به معنای بد بودن طراحی این قسمت نیست اما این چراغ‌های جدید، جریان طراحی خودرو که از ستون C به سمت پایین حرکت می‌کند را به‌یک‌باره قطع کرده‌اند.

علاوه بر این، چراغ‌های مثلثی قبلی به‌خوبی با تمام شیب‌ها و خطوط طراحی عقب E کلاس هماهنگ بودند درحالی‌که این ویژگی در چراغ‌های افقی جدید چندان دیده نمی‌شود. به نظر می‌رسد این چراغ‌ها ترکیبی از چراغ‌های CLA و CLS باشد و انتظار می‌رود در نسل آیندهٔ S کلاس هم شاهد چراغ‌هایی مشابه این باشیم. درهرحال قضاوت در مورد زشت یا زیبا بودن طراحی فیس‌لیفت E کلاس را به شما واگذار می‌کنیم درحالی‌که رنگ‌های جدید و طیف رینگ‌های بیشتر هم از دیگر تغییرات بیرونی این ماشین هستند.

از داخل فیس‌لیفت E کلاس اما شکایتی نیست و تنها جایی که با قاطعیت می‌توان گفت مرسدس خراب نکرده، کابین است. مدل ۲۰۲۱ این سدان آلمانی در داخل به جدیدترین نسخه از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MBUX مجهز شده که از طریق نمایشگرهای دوقلوی جدید بزرگ‌تری ارائه می‌گردد و گرافیک صفحه آمپر هم اصلاح شده است. بااین‌حال چیزی که واقعاً در اینجا جلب‌توجه می‌کند ارائهٔ دو غربیلک فرمان کاملاً جدید است که یکی از آن‌ها با بخش کنترلی دوقسمتی، بسیار جذاب و شیک به نظر می‌رسد. این غربیلک‌های فرمان را می‌توان در نمونه‌های تمام چرمی، چوب و چرمی و اسپرت D شکل سفارش داد. در همین حال، می‌توان برای صندلی‌ها، رو دری‌ها و سایر سطوح در سراسر کابین چرم آرتیکو یا ناپا را سفارش داد که این تودوزی با دوخت متضاد در داشبورد همراه می‌شود.

هدف نهایی مرسدس بنز در فیس‌لیفت E کلاس تجهیز این خودرو به تسلیحات بیشتر برای جنگ با نسل هفتم ب‌ام‌و سری ۵ کد G30 و آئودی A6 نسل C8 است زیرا هردوی این خودروها از سدان اشتوتگارتی‌ها جدیدتر و تازه‌نفس‌تر هستند. به همین دلیل، برای E کلاس جدید در کنار پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی معمول، مجموعاً هفت نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی مختلف هم ارائه شده است. همچنین برای این ماشین سیستم هیبریدی خفیف هم ارائه شده که به موتورهای بنزینی یک استارت ژنراتور و سیستم الکتریکی ۴۸ ولت را اضافه می‌کند. این در حالی است که در E کلاس مدل ۲۰۲۱ پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی جدید مرسدس جایگزین موتور V6 قبلی شده است که این موتور هم با سیستم هیبریدی خفیف همراه است.

با همهٔ این‌ها، کسانی که خواهان یک E کلاس هستند بهتر است تا پیش از عرضهٔ نسخهٔ جدید، همان نسخهٔ قبلی را خریداری کنند یا منتظر آمدن نسخهٔ فیس‌لیفت بمانند؟ پاسخ دادن به این سؤال خیلی دشوار است اما شاید بتوان گفت بهتر است همان نسخهٔ قبلی را انتخاب کنند مگر آنکه طرفدار زبان طراحی جدید مرسدس باشند زیرا در فیس‌لیفت E کلاس به‌جز یک ظاهر متفاوت و بحث‌برانگیز، چیز خیلی بیشتری به دست نخواهند آورد. بااین‌حال کسانی که به فیس‌لیفت این ماشین علاقه دارند باید تا نیمهٔ دوم سال جاری صبر کنند. فروش E کلاس مدل ۲۰۲۱ هم از تابستان آغاز می‌شود اما هنوز حرفی در مورد قیمت آن زده نشده و نمی‌دانیم چقدر گران‌تر از نسخهٔ قبلی خواهد بود.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
4 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.