ریچارد هموند خودروهای درون‌سوز کسل‌کننده را از بین می‌برد!

ریچارد هموند خودروهای درون‌سوز کسل‌کننده را از بین می‌برد!

چه دوست داشته باشیم چه نه، صنعت خودروسازی جهان در حال تجربهٔ یک تحول بزرگ است. به نظر می‌رسد روزهای عمر پیشرانه‌های درون‌سوز به شماره افتاده و ما فقط کمی بیش از یک دهه فرصت داریم تا به این تغییر عادت کنیم. البته اینکه از اواسط دههٔ ۲۰۳۰ به بعد دیگر هیچ خودروی درون‌سوز جدیدی در اکثر کشورهای جهان فروخته نخواهد شد بدین معنا نیست که در آینده هیچ خودروی بنزینی یا دیزلی در جاده‌ها نخواهیم دید. بااین‌حال، تعداد این خودروها کاهش چشمگیری خواهد داشت و احتمالاً اولین قربانی‌ها، کسل‌کننده‌ترین و بی‌روح‌ترین خودروها خواهند بود.

حال ریچارد هموند روند نابود کردن خودروهای درون‌سوزی که به آن‌ها نیاز نداریم را آغاز کرده و دو قربانی اول، در جدیدترین ویدئوی او برای کانال یوتیوب Drivetribe نشان داده شده‌اند. این درواقع یک ایدهٔ نمایشی جدید است و تیم Drivetribe آن را بزرگ‌ترین پروژه‌ای که تاکنون فیلم‌برداری کرده می‌داند. ایدهٔ مذکور از این واقعیت الهام گرفته که خودروهای درون‌سوز به‌آرامی در حال نابودی هستند و این سیاره فقط باید بهترین محصولات خودروسازان را حفظ کند. البته نمی‌دانیم که در این رابطه معیارهای هموند دقیقاً چیست ولی به گفتهٔ او، برخی خودروها شایستهٔ زندگی برای نسل‌های بعدی هستند اما برخی دیگر این شایستگی را ندارند.

او انتخاب خودروهایی که باید همچنان شانس زندگی داشته باشند را با فورد اسکورت نسل اول آغاز می‌کند و در ادامه مثال‌های دیگری می‌آورد که با آن‌ها موافق هستیم. سپس نوبت به خودروهای کسل‌کننده می‌رسد. هرچند پژو ۲۰۷ هیچ ایرادی نداشت و خودروی کوچک خوبی محسوب می‌شد اما مطمئناً فاقد جذابیت ۲۰۵ بود. در دنیای هموند، این یعنی ۲۰۷ باید نابود شود و فضا را برای بقای خودروهای هیجان‌انگیزتر باز کند. قربانی دوم هم کرایسلر کراس‌فایر است. در این ویدئو همچنین هموند قصد دارد به خودروهایی که لیاقت زنده ماندن ندارند زندگی جدیدی ببخشد و آن‌ها را به ابزار و وسایل مورداستفاده در باغ‌ها تبدیل کند! بله این واقعاً عجیب است اما اگر حدود ۵۰ دقیقه زمان برای گذراندن با هموند و تعدادی مکانیک بااستعداد دارید، این ویدئو قطعاً ارزش تماشا خواهد داشت.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.