رینگ‌های فیبر کربنی جنرال موتورز و فورد

رینگ‌های فیبر کربنی جنرال موتورز و فورد

جدیدترین و محبوب‌ترین سوپرکار فورد با چرخ‌های فیبر کربنی آپشنال در دسترس خواهد بود که تقریباً باعث صرفه‌جویی ۱ کیلوگرمی در هر چرخ خواهد شد. این خودرو پس از شلبی موستانگ GT350R دومین خودرویی خواهد بود که از رینگ‌های فیبر کربنی استفاده می‌کند.

مدیر جهانی بخش پرفورمنس فورد می‌گوید:

فورد اولین خودروسازی است که رینگ‌های فیبر کربنی را به‌صورت انبوه و استاندارد در شلبی موستانگ پیشنهاد می‌دهد. حالا فورد GT نسل آینده‌ی این چرخ‌ها را با رزین پیشرفته و تکنولوژی فیبری که آزادی عمل بیشتری را به مهندسان ما می‌دهد پیشنهاد خواهد داد.

برخلاف رینگ‌های مشکی‌رنگ شلبی موستانگ، چرخ‌های فورد GT در دو رنگ تولید خواهند شد: طرح مات و براق که باعث نشان دادن موج‌های کربن خواهد شد. کارخانه‌ی تأمین‌کننده‌ی این رینگ‌ها از آخرین تکنولوژی‌های مربوط به رزین و فیبر استفاده می‌کند.

این سوپرکار ۶ سیلندر توئین توربو با دو جفت رینگ آلومینیومی فورج کاری ۱۰ پره به‌صورت استاندارد عرضه خواهد شد. رینگ‌های انتخابی فیبر کربنی اندازه‌ای یکسان با رینگ‌های استاندارد خواهند شد اما فورد ادعا می‌کند که این رینگ‌ها مستحکم‌تر بوده و مقاومت چرخشی کمتری دارند.

جدا از ارتقای ویژگی‌های دینامیکی خودرو، چرخ‌های کربنی جدید در مباحث نویز، لرزش و ناهنجاری بهتر عمل کرده و راحتی بیشتری را ایجاد می‌کنند. اما این رینگ‌ها پیش‌ازاین به‌صورت افترمارکت در دسترس بودند حال به نظر می‌رسد که در خودروهای بیشتری مورداستفاده قرار گیرد.

همانند فورد که این چرخ‌ها را برای شلبی موستانگ و فورد GT عرضه می‌کند، جنرال موتورز هم برنامه‌ای مشابه در سر دارد و روسای کمپانی در نظر دارند تا همین کار را برای خودروهای سوپر اسپورت خود انجام دهند.

کاندیداهای احتمالی برای این کار طبق گفته‌ی مهندس پلیمرهای سبک جنرال موتورز مدل‌های سری V کادیلاک هستند اما کوروت و کامارو نیز می‌توانند به این جمع اضافه شوند. انتظار می‌رود همان کمپانی استرالیایی تأمین‌کننده‌ی رینگ‌های فورد توسط جنرال موتورز به همکاری دعوت شود. پیش‌ازاین آزمایش‌هایی برای سنجش خرابی‌های این رینگ‌ها صورت گرفته و خودروسازان همچنین هزینه‌های تعمیر این رینگ‌ها را حساب کرده‌اند اما محتمل‌ترین سناریو تعویض رینگ‌های صدمه دیده خواهد بود.

این رینگ‌های فیبر کربنی باعث کاهش ۱۶ کیلوگرمی وزن هر خودرو خواهد شد و طبق گفته‌های جنرال موتورز باعث افزایش کارایی و دینامیک خودرو خواهد شد. زمان عرضه‌ی این رینگ‌ها هنوز توسط جنرال موتورز اعلام نشده است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
3 + 10 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.