ریزش شدید سهام رنو پس از حمله روسیه به اوکراین

ریزش شدید سهام رنو پس از حمله روسیه به اوکراین

غول خودروسازی فرانسه که مالک برند لاداست و کارخانه‌هایی در روسیه دارد پس از حمله روسیه به اوکراین با ریزش شدید سهام خود مواجه شده است. البته مشخص نیست که جنگ روسیه و اوکراین روی توزیع محصولات رنو در استرالیا هم تأثیر خواهد داشت یا خیر. ارزش بازار رنو فرانسه به خاطر حمله روسیه به اوکراین حدود ۲۵ درصد کاهش یافته است. در واقع ارزش سهام رنو در روز دوشنبه از ۳۷.۵۲ یورو به ۲۹.۲۲ یورو رسیده است که افت ۲۲.۱ درصدی در طول ۵ روز را نشان می‌دهد. این غول خودروسازی که سهام کنترل کننده آوتوواز (کمپانی مادر لادا روسیه) و همچنین چندین کارخانه در مسکو را دارد هفته پیش درباره اختلال زنجیره تأمین خود به خاطر تنش‌های نظامی هشدار داده بود.

سخنگوی آتکو که توزیع کننده استرالیایی محصولات رنوست به مجله درایو گفته است هنوز مشخص نیست که آیا عرضه محصولات این خودروساز در استرالیا همانند قبل ادامه خواهد داشت یا خیر. البته با توجه به اینکه محصولات بازار استرالیای رنو در روسیه تولید می‌شوند بنابراین احتمال تأخیر در عرضه آن‌ها وجود دارد. فولکس‌واگن و استلانتیس که کارخانه‌هایی در شهر کالوگا دارند تحت تأثیر اخبار مربوط به تحریم روسیه قرار گرفته‌اند اما هیچ‌کدام از آن‌ها افت سهام شدیدی مثل رنو نداشته‌اند. در واقع فرانسوی‌ها یکی از بدترین روزهای خود در دوران معاصر را طی می‌کنند.

حمله روسیه به اوکراین می‌تواند تأثیرات گسترده‌ای روی صنعت خودرو داشته باشد و کارشناسان انتظار دارند قیمت سوخت در هفته‌های آینده به رکوردهای جدیدی برسد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.