رکورد پروتوتایپ ب‌ام‌و M5 CS در پیست Lausitzring

رکورد پروتوتایپ ب‌ام‌و M5 CS در پیست Lausitzring

پس از تلاش نه چندان جالب برای شکستن رکورد پیست هاکنهایم در ماه پیش، ب‌ام‌و M5 CS 2021 به پیست Lausitzring رفته تا شانس خود را در این پیست امتحان کند.

کانال یوتیوب اسپورت اتو این بار بجای کریستین گبهارت معروف از گویدو نومان برای نشستن پشت فرمان این خودرو دعوت کرده و او توانسته یک دور پیست یاد شده را در ۱ دقیقه و ۳۱.۸۸ ثانیه طی کند که ۱.۵ ثانیه سریع‌تر از M5 کامپتیشن می‌باشد.

بر پایه داده‌های موجود، M5 CS جدید سریع‌تر از پورشه ۹۱۱ GT3 نسل ۹۹۱، آئودی R8 V10 پرفورمنس و جگوار XE SV پروجکت ۸ بوده است. این سه خودرو به ترتیب رکوردهای ۱ دقیقه و ۳۲ ثانیه، ۱ دقیقه و ۳۲.۱۱ ثانیه و ۱ دقیقه و ۳۲.۱۵ ثانیه را بر جای گذاشته‌اند. مرسدس-ای ام جی GT 63 S رکورد ۱ دقیقه و ۳۲.۳م جی  خودرو به ترتیب رکوردهای ۱ دقیقه و ۳۲ ثانیه، ۱ دقیقه و ۳۲.۱۱ ثانیه و ۱ دقیقه و ۳۲.۱۵ ثانیه را بر جای گ۲ ثانیه‌ای داشته و پورشه تایکان توربو S و ب‌ام‌و M8 گرن کوپه کامپتیشن نیز به ترتیب رکوردهای ۱ دقیقه و ۳۲.۷۶ و ۱ دقیقه و ۳۲.۹۶ ثانیه‌ای را ثبت کرده‌اند.

ب‌ام‌و M5 CS 2021 نتوانسته خودروهایی همچون فراری ۸۱۲ سوپرفست، ب‌ام‌و M8 کامپتیشن و پورشه ۹۱۱ توربو S نسل ۹۹۲ را شکست دهد. مرسدس-ای ام جی GT بلک سریز رکورددار غیررسمی این پیست آلمانی بوده و یک دور را در ۱ دقیقه و ۲۵.۲۳ ثانیه طی کرده و پس از آن نیز پورشه ۹۱۱ GT2 RS نسل ۹۹۱ و لامبورگینی آونتادور SVJ قرار دارند.

نیروبخش این خودرو پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربو است که ظاهراً قدرت ۶۳۵ اسب بخاری و گشتاور ۷۵۰ نیوتون متری تولید می‌کند. این پیشرانه با یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک همکاری داشته و باعث می‌شود این سدان ۱۹۰۰ کیلویی شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت حدود ۳ ثانیه‌ای را ثبت کند. شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت حدود ۱۰ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۳۰۵ کیلومتر در ساعتی نیز جزو دیگر شاخصه‌های عملکردی M5 CS هستند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
4 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.