رکورد فروش خارق‌العادهٔ تسلا مدل ۳ در سال ۲۰۱۸

رکورد فروش خارق‌العادهٔ تسلا مدل ۳ در سال ۲۰۱۸

فروش تسلا مدل سه رکورد جدیدی را به ثبت رسانده است تا جایی که تاکنون هرگز خودرویی الکتریکی در یک ماه چنین فروشی نداشته است. در ماه‌های می و ژوئن ۲۰۱۸، این خودرو در ایالات‌متحده فروشی بیش از ۶ هزار دستگاه را تجربه کرد اما این عدد در مقایسه با افزایش انفجاری فروش در ماه جولای که به ۱۴,۲۵۰ دستگاه رسید، ناچیز است. پس‌ازاین، فروش مدل سه در ماه آگوست به ۱۷,۸۰۰ دستگاه افزایش پیدا کرد و در ماه سپتامبر با یک افزایش انفجاری دیگر به ۲۲,۲۵۰ دستگاه رسید. بدین ترتیب پروندهٔ فروش این سدان الکتریکی در سه‌ماههٔ سوم ۲۰۱۸، با افزایش چشمگیر و متوالی بسته شد.

در سه‌ماههٔ آخر ۲۰۱۸ اما فروش مدل سه با ۱۷,۷۵۰ دستگاه در ماه اکتبر آغاز شد و در نوامبر به ۱۸,۶۵۰ دستگاه رسید. حال سه‌ماههٔ آخر ۲۰۱۸ هم به پایان رسیده اما افزایش فروش مدل سه تمامی ندارد زیرا این ماشین در ماه دسامبر فروش خیره‌کنندهٔ ۲۵,۲۵۰ دستگاه را به ثبت رسانده است. این فروش فقط در ایالات‌متحده بوده و شامل کانادا نمی‌شود. این بیشترین فروش ماهانه در تاریخ مدل سه و همین‌طور بیشترین فروش ماهانه برای یک خودروی الکتریکی در دنیا محسوب می‌شود.

میزان فروش تسلا مدل سه در سال ۲۰۱۸ نسبت به سال ۲۰۱۷ نیز افزایش خارق‌العاده‌ای داشته است. در دسامبر سال گذشته این خودرو تنها ۱,۰۶۰ دستگاه فروش داشته درحالی‌که این عدد با افزایشی فراتر از انتظار، در دسامبر ۲۰۱۸ به ۲۵,۲۵۰ دستگاه رسیده است. این حتی می‌تواند بیشترین افزایش فروش سالیانه در بین تمامی خودروسازان بزرگ حاضر در بازار ایالات‌متحده باشد. مجموع فروش مدل سه در سال ۲۰۱۸ هم به ۱۴۱,۵۴۶ دستگاه رسیده که از فروش تمامی خودروهای الکتریکی بازار ایالات‌متحده در سال ۲۰۱۵ بیشتر است!

پیش‌ازاین رکورد بیشترین فروش سالیانهٔ یک خودروی الکتریکی در ایالات‌متحده متعلق به نیسان لیف با ۳۰,۲۰۰ دستگاه در سال ۲۰۱۴ بود که حالا مدل سه این رکورد را نابود کرده است زیرا فروش یک ماه آن تقریباً به‌اندازهٔ رکورد فروش سالیانهٔ لیف است! در همین حال، دیگر محصولات تسلا یعنی مدل S و مدل X هم در ماه دسامبر ۲۰۱۸ در ایالات‌متحده به ترتیب ۳,۲۵۰ و ۴,۱۰۰ دستگاه فروش داشته‌اند.

بدین ترتیب تسلا از لحاظ افزایش فروش سالیانه به‌راحتی برترین خودروساز سال ۲۰۱۸ محسوب می‌شود. این شرکت در سال ۲۰۱۸ در ایالات‌متحده مجموعاً (شامل مدل سه، مدل S و مدل X) 191,627 دستگاه فروش داشته است. حتی نیازی به آمار فروش دیگر خودروسازان در بازار ایالات‌متحده هم نیست زیرا هیچ‌کدام از لحاظ افزایش فروش حتی نزدیک به رکورد تسلا هم نیستند. آمارها نشان می‌دهند که این شرکت آمریکایی به‌تنهایی بیش از ۵۰ درصد از کل بازار خودروهای الکتریکی ایالات‌متحده را در اختیار دارد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
4 + 8 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.