رکورد زنی فراری SF90 استراداله در پیست تاپ گیر

رکورد زنی فراری SF90 استراداله در پیست تاپ گیر

فراری SF90 استراداله رکورد جدیدی را در بخش خودروهای تولیدی جاده‌ای در پیست آزمایشی تاپ گیر به ثبت رسانده است. این سوپراسپرت هیبریدی با حضور در اولین قسمت از فصل بیست و نهم تاپ گیر ثابت کرد که پرچم‌دار مناسب برای فراری است زیرا توانست با رانندگی استیگ، زمان ۱ دقیقه و ۱۱.۳ ثانیه را به ثبت برساند و رکورد سریع‌ترین خودروی این پیست که پیش‌ازاین در اختیار فراری ۴۸۸ پیستا با زمان ۱ دقیقه و ۱۲.۷ ثانیه بود را بشکند.

تایم ۱ دقیقه و ۱۱.۳ ثانیه خارق‌العاده به نظر می‌رسد زیرا نه‌تنها از ۴۸۸ پیستا سریع‌تر است بلکه از تایم ۱ دقیقه و ۱۳.۴ ثانیه‌ای پورشه ۹۱۱ GT2 RS هم بسیار بهتر است. البته تاپ گیر تا پیش‌ازاین با هیچ هایپرکار هیبریدی دیگری در پیست آزمایشی خود اقدام به تایم زنی نکرده است و به همین دلیل نمی‌توان SF90 را با همنوعان خود مقایسه کرد. البته چند سال پیش «جیسون پلاتو» با یک لافراری در این پیست تایم ۱ دقیقه و ۱۴.۲ ثانیه را ثبت کرد. تماشای طوفان SF90 در پیست تاپ گیر اما واقعاً جذاب است زیرا این هیولای ایتالیایی با سرعتی سرگیجه‌آور پیچ‌ها را طی می‌کند.

کلید پرفورمنس فوق‌العادهٔ SF90 استراداله قوای محرکهٔ آن است. در زیر بدنهٔ صیقلی این ماشین یک موتور ۴ لیتری V8 توئین توربو قرار گرفته که ۷۸۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. همچنین دو موتور الکتریکی در جلو و یک موتور الکتریکی دیگر که بین موتور V8 و گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچهٔ خودرو قرار گرفته هم کمک می‌کنند تا مجموع قدرت SF90 به ۱۰۰۰ اسب بخار برسد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
19 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.