رکورد تولید سورپرایز کننده هوندا در ماه سپتامبر

رکورد تولید سورپرایز کننده هوندا در ماه سپتامبر

پس از آنکه شیوع گسترده کرونا باعث اختلال شدید در صنعت خودرو شد خودروسازان کم‌کم روی ریل افتادند و فروش آن‌ها نیز رفته‌رفته افزایش یافت. اخیراً جگوار لندروور اعلام کرد فروش جهانی‌اش افزایش یافته و برای اولین بار در سال ۲۰۲۰ به سود رسیده است. تویوتا نیز علیرغم وضعیت کنونی جهان رکورد تولید و فروش جدیدی را در ماه پیش بر جای گذاشته است.

هم‌اکنون هوندا نیز آمار تولید و فروش خود در بازار داخلی و سایر بازارها را برای نیمه اول سال مالی کنونی یعنی آوریل ۲۰۲۰ تا مارس ۲۰۲۱ و همچنین سپتامبر ۲۰۲۰ را منتشر کرده است. یک‌بار دیگر این آمار نشان می‌دهند که صنعت خودرو در حال بازیابی خود بوده و هوندا نیز رکورد تولید جدیدی را در ماه سپتامبر بر جای گذاشته است.

برای اولین بار در ۵ سال گذشته آمار تولید هوندا در ژاپن حدود ۲۵ درصد افت داشته و به ۳۳۲,۳۰۳ دستگاه رسیده است. در بازارهای خارج از ژاپن نیز تولید این خودروساز برای دومین سال پیاپی کاهش یافته است. همچنین برای اولین بار در ۹ سال گذشته تولید جهانی هوندا کاهش یافته و به ۲,۱۰۹,۷۸۶ دستگاه رسیده است. خوشبختانه این آمار در ماه پیش رشد قابل‌توجهی داشته‌اند.

هوندا در چین رکورد تولید جدیدی را برای ماه سپتامبر ثبت کرده و به ۱۸۹,۰۶۰ دستگاه رسیده است. این اولین باری است که تولید هوندا طی ۱۳ ماه اخیر افزایش پیدا می‌کند. تولید ژاپنی‌ها در آسیا نیز به رکورد جدیدی در ماه سپتامبر رسیده و برابر با ۲۳۲,۶۲۱ دستگاه بوده است.

تولید هوندا در بازه زمانی سال‌به‌سال نیز برای اولین بار در خارج از ژاپن افزایش یافته است. برای اولین بار در ۱۴ ماه اخیر تولید جهانی هوندا نیز طی دو ماه اخیر افزایش یافته و به ۴۷۲,۶۹۶ دستگاه رسیده است.

اما فروش هوندا در بازار داخلی رو به کاهش است. ماه پیش این برند فروش ۵۹,۵۰۴ دستگاهی در ژاپن داشته که افت ۸۱.۴ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال پیش نشان می‌دهد. در نیمه اول سال مالی امسال هم فروش هوندا در ژاپن برای اولین بار طی ۴ سال اخیر افت داشته و به ۲۸۱,۵۸۶ دستگاه رسیده که نشان دهنده فروش ۷۴.۲ درصدی سال پیش است.

با فروش ۸,۹۲۲ دستگاهی هوندا فیت ششمین خودروی پرفروش بازار خودروی ژاپن در ماه سپتامبر بوده است. صادرات کل هوندا در نیمه اول سال مالی جاری نیز برای دومین سال متوالی کاهش یافته است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 17 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.