رویارویی تسلا مدل S P100D و مک لارن ۷۲۰S

رویارویی تسلا مدل S P100D و مک لارن ۷۲۰S

تسلا مدل S P100D چندین و چند بار توانسته در برابر سوپرکارها و خودروهای اسپورت بنزینی عرض‌اندام کند. امسال ما ۵ درگ را گزارش کرده‌ایم که شامل رقابت با خودروهایی همچون شورولت کوروت ZL1، آئودی R8 V10، داج دیمن، پورشه ۹۱۱ توربو S و لامبورگینی اوراکان پرفورمنته می‌باشد. این خودرو چندین بار برنده شده و بدین ترتیب باید به سدان الکتریکی تسلا به چشم دیگری نگاه کرد.

اما این بار گروه Carwow این خودروی الکتریکی پرفورمنس را در مقابل غول کش واقعی اهل بریتانیا یعنی مک لارن ۷۲۰S قرار داده‌اند. آیا مدل S P100D می‌تواند در درگ از سکون، درگ در حال حرکت و ترمز این سوپرکار بریتانیایی را شکست دهد؟ خب بیایید قبل از مشاهده ویدئو نگاهی به برگه مشخصات فنی بیندازیم.

P100 D قوی‌ترین نسخه مدل S بوده و با استفاده از باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی می‌تواند قدرت ۷۶۲ اسب بخاری و گشتاور ۹۳۱ نیوتون متری تولید نماید. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت و حداکثر سرعت این خودروی الکتریکی نیز به ترتیب ۲.۴ ثانیه و ۲۵۰ کیلومتر در ساعت می‌باشد.

از طرف دیگر مک لارن ۷۲۰S را داریم که قدرت آن به ۷۲۰ اسب بخار و گشتاورش نیز به ۷۷۰ نیوتون متر می‌رسد. این نیروی عظیم به چرخ‌های عقب منتقل شده و باعث ایجاد شتاب ۲.۷ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۳۴۱ کیلومتر در ساعتی می‌شود.

اگرچه مقایسه مشخصات فنی حکایت از برتری تسلا دارد اما ۷۲۰S یک مزیت واضح داشته و آن وزن کمتر است.

اگر ویدئو را همین الان مشاهده کنید خواهید فهمید که مدل S در ابتدای مسابقه به دلیل گشتاور آنی خود پیش می‌افتد اما مک لارن در ادامه با فاصله‌ای ناچیز پیروز میدان لقب می‌گیرد. در درگ رولینگ گشتاور تسلا برتری خود بر مک لارن را دیکته می‌کند اما در تست‌های طولانی‌تر این ۷۲۰S است که برنده خواهد شد. در تست ترمز هم مک لارن پیروز میدان است.

اما نتیجه‌ای که از این تست‌ها می‌گیریم چیست؟ وزن پادشاه است. همیشه!

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 15 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.