رونمایی شاسی‌ بلند مفهومی گک Enverge در دیترویت

رونمایی شاسی‌بلند مفهومی گک Enverge در دیترویت

خودروسازان چینی در آمریکا محبوبیتی ندارند اما کمپانی خودروی گوانگژو یا همان گک موتور می‌خواهد این تصویر ذهنی را تغییر دهد. گک چینی یک شاسی‌بلند دو درب خوش‌چهره با نام Enverge را در نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۸ رونمایی کرده است. شاسی‌بلند یاد شده به‌صورت رسمی در سال ۲۰۱۹ به بازار آمریکا عرضه خواهد شد.

طراحی کانسپت مورد بحث آینده‌نگرانه بوده و از آنجایی که دارای قوای محرکه الکتریکی است بنابراین از شاخصه‌های طراحی کنونی صنعت خودرو برخوردار می‌باشد. نمای جلوی بدون جلوپنجره به گک اجازه می‌دهد تا نشان بزرگ خود را بر پیشانی خودرو بچسبند و چراغ‌های جلو نیز حرف اول را در این بخش می‌زنند. از دیگر مشخصات می‌توان به چراغ‌هایی اشاره کرد که همانند LED های بکار رفته در کانسپت تویوتا FT-AC می‌باشند.

نمای جلو شبیه یک مار خشمگین بوده و برای یک کراس اوور الکتریکی کاملاً گیرا و با ابهت می‌باشد. کانسپت Enverge دارای نمای عقبی است که یادآور تویوتا پریوس بوده و طراحی چراغ‌های عقب نیز به گونه‌ای صورت گرفته که این نما را تحت تأثیر خود قرار دهد. طراحی کلی این شاسی‌بلند مخصوصاً زمانی که با درب‌های گالوینگ آن روبرو شوید برجسته از کار درآمده است.

گک ادعا می‌کند طراحی این خودرو برای جذب مشتریان جوان آمریکایی بوده است. اگر طراحی بدنه باعث جلب نظر خریداران نشود قطعاً کابین آن نظرشان را جلب خواهد کرد. غربیلک فرمان Enverge از مدل‌های فرمول ۱ الهام گرفته و دکمه‌های معدودی روی آن قرار دارند. بجای داشبوردی مرسوم شاهد صفحه‌نمایش تخت و بزرگی هستیم که اطلاعات اساسی نظیر سرعت، ناوبری و… را ارائه می‌کند.

درحالی‌که اکثر خریداران از نشستن در صندلی راننده لذت می‌برند اما سرنشینان بخش عقب این شاسی‌بلند شاهد تکنولوژی بالاتری خواهند بود. تکنولوژی واقعیت مجازی پانورامیک اطلاعات جالبی را به سرنشینان ارائه می‌کند.

اما بد نیست اشاره‌ای هم به مشخصات فنی Enverge داشته باشیم. مجموعه باتری ۷۱ کیلووات ساعتی خودرو باعث ایجاد محدوده حرکتی ۵۹۵ کیلومتری شده که ۱۹۳ کیلومتر بیشتر از شاسی‌بلند بایتون می‌باشد. گک همچنین ادعا می‌کند با ۱۰ دقیقه شارژ باتری‌ها می‌توان به برد ۳۸۶ کیلومتری دست ‌یافت. یک شارژر بی‌سیم برای نسخه آماده تولید Enverge در نظر گرفته خواهد شد.

این شاسی‌بلند ادعا می‌کند خروجی ۲۴۰ اسبی بخاری داشته و آن را به تمامی چرخ‌ها منتقل می‌کند. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت آن نیز کمتر از ۴.۵ ثانیه اعلام شده و سقف سرعت آن نیز ۱۶۰ کیلومتر در ساعت می‌باشد.

نسخه تولیدی کانسپت Enverge قطعاً خودرویی جالب‌توجه به منظور ورود به بازار آمریکا خواهد بود.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.