رونمایی رسمی نسل جدید پژو ۵۰۸، زیبا، جذاب، پیشرفته

رونمایی رسمی نسل جدید پژو ۵۰۸، زیبا، جذاب، پیشرفته

کاملاً واضح است که پژو مانند تمام خودروسازان غیر پریمیوم، مدت‌زمانی زیادی است که به‌تدریج در حال ترک بخش سدان‌ها است زیرا خریداران به‌طور ناگهانی به سمت کراس‌اوورها از هر شکل و اندازه‌ای گرایش پیدا کرده‌اند؛ بنابراین هم‌اکنون در سبد محصولات پژو تنها یک سدان جهانی وجود دارد که آن مدل ۵۰۸ است که نسل نخست آن از سال ۲۰۱۱ به بازار آمده است. حال پس از افشای تصاویر نسل جدید این سدان میان سایز، سازندهٔ فرانسوی رسماً نسل دوم ۵۰۸ را معرفی کرده و با وجود کاهش محبوبیت سدان‌ها، تفسیر پویاتری از سدان میان سایز خود را ارائه نموده است.

نسل جدید ۵۰۸ از استایل سنتی قبل فاصله گرفته و با ارائهٔ استایلی فست‌بک، نه‌تنها طراحی شیک‌تری پیدا کرده که درعین‌حال کاربردی‌تر هم شده است. پژو نسل جدید ۵۰۸ را به‌عنوان ترکیبی از طراحی کوپه مانند با کارایی یک سدان پنج‌در توصیف می‌کند و آن‌را یک کوپه-سدان فست‌بک پنج‌در می‌داند که نزدیک‌ترین رقیبش آئودی A5 اسپرت‌بک است؛ اما نسل جدید ۵۰۸ هر چیزی که باشد، هم‌اکنون بسیار شیک‌تر و اسپرت‌تر از آن چیزی است که از پژو طی سال‌های اخیر انتظار می‌رفت.

۵۰۸ جدید استایل تهاجمی‌تری دارد که از ویژگی‌های برجستهٔ آن می‌توان به سقف شیب‌دار، پنجره‌های جانبی بدون فریم و بخش عقبی کوتاه اشاره کرد؛ اما درحالی‌که این روزها معمولاً نسل جدید خودروها بزرگ‌تر از قبل می‌شوند، نسل جدید ۵۰۸ نسبت به قبل کوچک‌تر شده است به‌گونه‌ای که طول آن با ۸ سانتیمتر کاهش به ۴.۷۵ متر رسیده و ارتفاع آن نیز کمتر از ۱.۴ متر است. فاصلهٔ محوری این سدان فرانسوی هم کوتاه‌تر شده و به ۱.۷۵ متر رسیده اما عرض آن ۲ سانتیمتر افزایش پیدا کرده است.

با وجود این کاهش ابعاد اما حجم صندوق بار ۵۰۸ جدید از ۴۷۳ لیتر در نسل قبلی به ۴۸۵ لیتر افزایش پیدا کرده که در کنار طرح باز شدن لیفت‌بک درب صندوق بار، کاربردی‌تر هم شده است. این در حالی است که در صورت خواباندن صندلی‌های عقب، حجم صندوق بار به ۱۵۳۷ لیتر می‌رسد. همچنین به گفتهٔ پژو، فضای سر جلو و عقب ۵۰۸ با آئودی A5 اسپرت‌بک یکسان است درحالی‌که با وجود طول یکسان، فضای پا و آرنج بیشتری را نسبت به رقیب آلمانی ارائه می‌کند.

تحولات نسل جدید ۵۰۸ به داخل آن‌هم کشیده شده و کابین آن طبق شیوهٔ طراحی داخلی جدید پژو شکل گرفته که کاملاً نسبت به قبل متحول و البته کاملاً بروزتر شده است. ویژگی بارز طراحی داخلی ساخته‌های پژو، غربیلک فرمان کوچکی است که صفحه آمپر از بالای آن دیده می‌شود و این ویژگی در ۵۰۸ جدید هم کار شده است. این خودرو همچنین از یک صفحه آمپر ۱۲.۳ اینچی دیجیتالی به همراه یک نمایشگر مرکزی ۱۰ اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی نیز سود می‌برد. علاوه بر این، ۵۰۸ جدید از نورپردازی داخلی، ماساژور صندلی‌ها و طیفی از تریم‌های مختلف داخلی شامل چرم، آلکانترا و چوب واقعی هم برخوردار است.

سدان پرچم‌دار جدید پژو تمام سیستم‌های کمک‌رانندهٔ جدیدی که از یک خودروی امروزی انتظار می‌رود را ارائه می‌کند که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به سیستم دید در شب جدیدی اشاره کرد که با استفاده از یک دوربین مادون‌قرمز توانایی تشخیص عابرین پیاده را در شب دارد. دیگر سیستم‌های ایمنی این ماشین نیز شامل مواردی چون ترمز اضطراری اتوماتیک، کروز کنترل تطبیقی، سیستم کمک به حفظ حرکت میان خطوط و سیستم تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی می‌شود.

نسل جدید ۵۰۸ روی پلت‌فرم EMP2 گروه پژو-سیتروئن ساخته شده که در محصولات متعددی از این گروه خودروسازی مانند کراس‌اوورهای پژو ۵۰۰۸ و دی‌اس ۷ کراس‌بک بکار رفته است. پژو می‌گوید استفاده از این پلت‌فرم جدید در نسل جدید ۵۰۸ به‌طور میانگین موجب کاهش ۷۰ کیلوگرمی وزن آن نسبت به نسل قبلی شده است. همچنین این سدان جذاب فرانسوی به فرمان برقی و سیستم تعلیق چند اتصالی تطبیقی عقب به همراه سیستم کنترل متغیر کمک‌فنرها هم مجهز شده که البته آخری فقط در تیپ‌های بالایی ارائه می‌شود.

پژو فعلاً برای نسل جدید ۵۰۸ سه پیشرانهٔ مختلف را در نظر گرفته که البته این سه موتور خود در سطوح قدرت مختلفی ارائه می‌شوند و بنابراین مجموع گزینه‌های موتوری به پنج نمونهٔ مختلف می‌رسد. تنها موتور بنزینی این سدان فرانسوی یک نمونهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربو است که در دو سطح قدرت مختلف ۱۸۰ اسب بخار و ۲۲۵ اسب بخار ارائه می‌گردد. نسخهٔ قدرتمندتر این پیشرانهٔ بنزینی به مدل اسپرت GT اختصاص دارد. موتورهای دیزلی اما شامل دو نمونهٔ ۱.۵ لیتری و ۲ لیتری می‌شود که اولی ۱۳۰ اسب بخار قدرت دارد و دومی در دو سطح قدرت مختلف ۱۶۰ اسب بخار و ۱۸۰ اسب بخار ارائه می‌گردد.

علاوه بر این موتورها، پژو وعده داده است که تا پیش از پایان امسال، یک نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی هم به مدل‌های ۵۰۸ جدید اضافه خواهد شد. برای انتقال نیروی تمامی موتورهای این خودرو صرفاً یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک در نظر گرفته شده درحالی‌که فقط برای موتور ۱.۵ لیتری دیزلی، یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی هم قابل سفارش است. نیروی همهٔ موتورها هم فقط به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند و سامانهٔ چهارچرخ محرک در کار نیست. نسل دوم پژو ۵۰۸ برای اولین بار رسماً در نمایشگاه ژنو به نمایش عمومی درخواهد آمد و تولید آن در کارخانهٔ پژو-سیتروئن در مولوز فرانسه صورت می‌گیرد. فروش این سدان جدید فرانسوی نیز از سپتامبر امسال در اروپا آغاز خواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
8 + 6 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.