رونمایی رسمی از کوچولوی جدید پژو ۲۰۸ مدل ۲۰۱۹

رونمایی رسمی از کوچولوی جدید پژو ۲۰۸ مدل ۲۰۱۹

کمتر از یک ماه پس از معرفی پنجمین نسل رنو کلیو، دیگر خودروساز فرانسوی یعنی پژو از سوپرمینی کاملاً جدید خود رونمایی کرده است. پژو ۲۰۸ که از صفر طراحی شده بی‌شک یکی از جذاب‌ترین محصولات اروپایی در کلاس رقابتی B می‌باشد. البته ۲۰۸ جدید تنها دارای ظاهر جدید نیست بلکه تغییرات عمیقی را نیز تجربه نموده است.

بر پایه‌ی تصاویر بی‌شمار جاسوسی که از این خودرو در ماه‌های قبل منتشر شده بود می‌دانیم که نسل جدید این خودرو در بحث طراحی ظاهری از فست بک شیک ۵۰۸ الهام گرفته است. رقیب تازه‌نفس فورد فیستا در بحث طراحی گام‌های بزرگی رو به جلو برداشته است.

پنجه‌ی ببر مشهور پژو در تریم های فول این خودرو بهتر از هر زمان دیگری دیده می‌شود. این خودرو دارای چراغ‌های جلوی تمام LED است که این هاچبک کوچک را لوکس‌تر نموده است. رینگ‌ها نیز با ابعاد ۱۷ اینچی در دسترس بوده و از دیگر مشخصات ظاهری می‌توان به رنگ سقف مشکی اشاره کرد. نوشته‌ی جدید ۲۰۸ هم مثل ۵۰۸ روی کاپوت و بالای لوگوی شیر پژو نقش بسته است.

کابین هم بهبودهای قابل‌توجهی داشته است. پژو ۲۰۸ جدید از کاکپیت i-Cockpit خیال‌انگیز این کمپانی سود می‌برد. پشت آمپرهای دیجیتالی این خودرو با صفحه لمسی جذابی که ابعاد ۵، ۷ و ۱۰ اینچی دارد تکمیل شده است. اکثر کنترل‌ها داخل سیستم اطلاعات سرگرمی ادغام شده بنابراین دکمه‌های فیزیکی به حداقل رسیده‌اند. سطوح مشکی براق با عناصر فیبر کربنی مانند ترکیب شده و غربیلک فرمان اسپورت هم شاید باعث شود فکر کنید داخل یک هاچبک تیز و فرز نشسته‌اید.

این خودرو پلتفرم قدیمی PF1 را کنار گذاشته و از معماری جدید CMP سود برده و به همین خاطر نسل جدید ۲۰۸ حدود ۳۰ کیلوگرم سبک‌تر بوده و آئرودینامیک بهتری دارد. سخت‌افزار جدید این هاچبک فرانسوی همچنین باعث بهبود راحتی و کاهش سر و صدا، لرزش و ناهنجاری در مقایسه با نسل پیشین شده است.

نیروبخش پژو ۲۰۸ جدید پیشرانه‌ی ۳ سیلندر ۱.۲ لیتری توربوی بنزینی یا ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری دیزلی خواهد بود. پیشرانه‌ی بنزینی قدرت ۷۵ اسبی داشته و گیربکس ۵ سرعته آن را همراهی می‌کند. همین پیشرانه در نسخه‌ی ۱۰۰ اسب بخاری خود با گیربکس ۶ سرعته دستی یا ۸ سرعته اتوماتیک عرضه می‌شود و نهایتاً قوی‌ترین نسخه یعنی پیشرانه‌ی ۱۳۰ اسبی منحصراً با گیربکس اتوماتیک در دسترس خواهد بود. پیشرانه‌ی دیزلی قدرت ۱۰۰ اسبی داشته و تنها با گیربکس ۶ سرعته دستی همکاری می‌کند.

پژو همچنین به نمایش نسخه‌ی الکتریکی ۲۰۸ مشتاق بوده است. این خودرو قدرت ۱۳۶ اسبی و گشتاور ۲۶۰ نیوتون متری دارد. ۲۰۸ الکتریکی از پلتفرم e-CMP سود برده و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت آن برابر با ۸.۱ ثانیه است.

مجموعه باتری ۵۰ کیلووات ساعتی این خودرو زیر محفظه بار نصب شده و بنابراین تأثیر منفی روی گنجایش آن نداشته است. این خودروی الکتریکی برد ۳۴۰ کیلومتری با استانداردهای WLTP و محدوده حرکتی ۴۵۰ کیلومتری با استانداردهای NEDC دارد.

برای شارژ دوباره باتری ۸ ساعت زمان نیاز خواهد بود اما با استفاده از شارژر سریع‌تر این زمان به ۵ ساعت ۱۵ دقیقه کاهش می‌یابد؛ اما با شارژ سریع ۱۰۰ کیلوواتی می‌توان ۸۰ درصد باتری را تنها در ۳۰ دقیقه شارژ کرد. پژو تضمین می‌کند ۷۰ درصد ظرفیت باتری پس از ۸ سال یا ۱۶۰ هزار کیلومتر استفاده باقی خواهد ماند.

نسل جدید پژو ۲۰۸ مدل ۲۰۱۹ با تریم های Access، Active، Allure، GT Line و GT عرضه خواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
8 + 6 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.