رونمایی از پژو ۲۰۸ برای عرضه در سال آینده

رونمایی از پژو ۲۰۸ برای عرضه در سال آینده

پژو همانطور که قول داده بود، مدل جدید ۲۰۸ را در دوم نوامبر رسما معرفی کرد. ۲۰۸ که نوه پژو ۲۰۶ کنونی به حساب می آید، همانند ۲۰۶ و ۲۰۷ ظاهری دلنشین و زیبا دارد و از همین الان می توان استقبال مناسبی را از آن پیش بینی کرد. این خودرو در کلاس سایز B یعنی خودروهای سوپر مینی دسته بندی می شود و در مدلهای سه و پنج در عرضه خواهد شد.

پژو ۲۰۸ برخلاف ۲۰۷ کمتر ساختارشکنی در طراحی خود می بیند و از افراط در بعضی قسمتها کاسته شده است. از جمله چراغهای جلو کوچکتر شده اند. در عوض طراحی پله ای در چراغهای جلو و عقب و پنجره کناری و محل اتصال آینه ها دیده می شوند که قبل از این در پژو دیده نشده بود و نوعی گرته برداری از رنو می باشد.

چراغهای این خودرو بسیار نوآورانه طراحی شده اند. برجستگی راهنما، همانند ابرویی سفید روی چشمهای خندان خودرو قرار گرفته اند. در چراغهای عقب نیز سبک چنگالی چراغها و امتداد چراغها تا انحنای پایین درب صندوق، بسیار حرفه ای و زیبا طراحی شده اند.

جلو پنجره بزرگ رادیاتور کمی شبیه مدلهای جدید کیا از آب درآمده است. اما امتداد آن تا لبه چراغهای جلو و زه کرومی دور جلوپنجره ترکیب مناسبی را ایجاد کرده اند. در طراحی این خودرو هماهنگی و هارمونی بالایی دیده می شود که نتیجه کار را دلپذیر و دلچسب می نماید.

در داخل خودرو ۲۰۸ هنوز با همان حس نشستن در کاکپیت یک هواپیمای جنگنده مواجه خواهیم شد. ارگونومی بالا، نشانگرهای بزرگ و کنترل های لمسی و دید خوب راننده به بیرون، فضایی لذت بخش ایجاد می کنند. اندازه غربلیک فرمان کوچکتر شده و ارتفاع داشبورد کاهش یافته و خود نشانگرها نیز بالاتر قرار داده شده اند.

پژو ۲۰۸ به طور متوسط حدود ۱۱۰ کیلوگرم سبکتر از مدلهای مشابه ۲۰۷ وزن خواهد داشت. اندازه ماشین جدید پژو اندکی آب رفته و ۷ سانتی متر در طول و ۱ سانتی متر در ارتفاع کاهش داشته است. با این وجود فضای داخلی و سرنشینان عقب افزایش نسبی داشته و ۵ سانتی متر به فضای زانو و ۱۵ لیتر به حجم اطاق افزوده شده است. ضریب آئرودینامیک این خودرو نیز ۰.۲۹ می باشد.

در قسمت فنی، آخرین نسل از تکنولوژی میکروهیبریدی پژو (E – HDI) باعث کاهش مصرف سوخت و آلاینده ها شده است. پژو ۲۰۸ با یک سری از موتورهای جدید عرضه خواهد شد از جمله موتور بنزینی سه سیلندر ۱ و ۱.۲ لیتری که پایین ترین میزان CO2 را تولید می کنند. استفاده از پلیمر های قابل بازیافت نیز از تلاش های پژو برای حفظ محیط زیست حکایت دارد.

پژو ۲۰۸ در بهار ۲۰۱۲ در فرانسه و در تابستان در انگلستان و در سال ۲۰۱۳ در سایر کشورها عرضه خواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
7 + 10 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.