رونمایی از نسل جدید چری تیگو ۵ در نمایشگاه شانگهای

رونمایی از نسل جدید چری تیگو ۵ در نمایشگاه شانگهای

پس از انتشار چند تصویر جاسوسی بی‌کیفیت و غیررسمی، شرکت چینی چری نهایتاً نسل جدید کراس‌اوور تیگو ۵ خود را در نمایشگاه شانگهای رونمایی کرد. نسل جدید تیگو ۵ روی نسخه‌ای مدرن از همان پلت‌فرم نسل قبلی ساخته شده درحالی‌که در طراحی بیرونی به‌طور کامل متحول شده و هیچ شباهتی با نسل قبلی خود ندارد. این کراس‌اوور جدید چینی دارای طراحی شیک، کیفیت بالا و تجهیزات فراوان بوده و تنها با پیشرانه‌های توربوشارژ عرضه می‌گردد؛ اما بااین‌حال نسل قبلی تیگو ۵ همچنان در خط تولید چری باقی خواهد ماند ولی نامش به چری کوین X5 تغییر پیدا خواهد کرد (کوین برند ارزان‌قیمت چری است).

تیگو ۵ جدید از طراحی زیبایی بهره‌مند شده است که می‌تواند زنگ خطری برای رقبا باشد. مدیران چری امیدوارند نسل جدید تیگو ۵ بتواند تصویر جدیدی از یک کراس‌اوور کامپکت ایجاد کرده و رتبهٔ فروش خود را افزایش دهد. نسل قبلی این ماشین با فروش بیش از ۵۵ هزار دستگاه در سال گذشته توانست جایگاه ۵۳ را در بخش کراس‌اوورهای بازار چین کسب کند. رقبای اصلی این ماشین هاوال H6، بائوجون ۵۶۰، گک GS4، چانگان CS75 و زوتی T600 هستند که همگی فروش بسیار بیشتری دارند.

طراحی نسل جدید چری تیگو ۵ مانند یک ستارهٔ درخشان در آسمان صنعت خودروسازی چین به نظر می‌رسد. این ماشین با استایلی عضلانی، چراغ‌های روشنایی در روز زیبا، جلوپنجرهٔ ذوزنقه شکل با گرافیک داخلی جذاب، سپر قدرتمند جلو، گلگیرهای برآمده، رینگ‌های بزرگ ۱۸ اینچی و سپرهای اسپرت، طراحی جذاب و گیرایی پیدا کرده است. نکتهٔ جالب اینکه تیگو ۵ جدید از لحاظ ابعاد بیرونی کوچک‌تر از نسل قبلی خود شده است اما فاصلهٔ محوری آن ۲۰ میلی‌متر افزایش یافته است. چری عمداً ابعاد نسل جدید تیگو ۵ را کاهش داده تا از بازار مدل بزرگ‌تر تیگو ۷ خارج گردد.

بدین ترتیب ابعاد خارجی تیگو ۵ جدید برابر شده با ۴.۳۴ متر طول، ۱.۸۳ متر عرض و ۱.۶۴ متر ارتفاع درحالی‌که فاصلهٔ محوری آن نیز معادل ۲.۶۳ متر است. رینگ‌های اسپرت این کراس‌اوور چینی هم با لاستیک‌های ۲۱۵ پوشیده شده‌اند. فضای داخلی تیگو ۵ جدید نیز که به‌طور کامل از نو طراحی شده، از نمایی شیک، کیفیت بالا و تجهیزات فراوان سود می‌برد. در اینجا تریم چرمی، صفحه آمپر شیک، غربیلک فرمان چندمنظوره، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی مدرن با نمایشگر ۸ اینچی لمسی، صندلی‌های جلو با تنظیم برقی و گرم‌کن، سقف پانوراما، سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، دوربین دید عقب و تجهیزات دیگر وجود دارد.

افزایش فاصلهٔ محوری خودرو نیز موجب ایجاد فضای داخلی کاملاً جادار و مناسب برای سرنشینان جلو و عقب شده است. همچنین حتی در صورت باز بودن صندلی‌های عقب نیز همچنان فضای مناسبی در صندوق بار خودرو وجود دارد. از ویژگی‌های فنی چری تیگو ۵ جدید نیز می‌توان به پلت‌فرم آن اشاره کرد که نسخهٔ اصلاح‌شده‌ای از پلت‌فرم نسل قبلی است. ترمزها در هر چهارچرخ دیسکی با سیستم ABS و EBD هستند، سیستم تعلیق کاملاً مستقل و در جلو از نوع مک‌فرسون است، فرمان از نوع الکتریکی است و نیروی موتور هم به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند که هرچند مناسب یک کراس‌اوور واقعی نیست ولی خریداران چینی تمایلی به پرداخت هزینهٔ اضافی برای سیستم چهارچرخ محرک ندارند.

برای این کراس‌اوور فعلاً فقط یک موتور ۱.۵ لیتری چهار سیلندر بنزینی توربوشارژ در نظر گرفته شده که ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۰۵ نیوتن متر گشتاور دارد اما به‌زودی یک پیشرانهٔ ۱.۳ لیتری توربو هم برای آن ارائه خواهد شد. نیروی موتور نیز توسط یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی و یک واحد CVT هفت سرعتهٔ مجازی انتقال پیدا می‌کند. نسل جدید چری تیگو ۵ در سه‌ماههٔ سوم سال جاری با قیمتی از ۹۰ هزار یوآن (۱۳ هزار دلار) تا ۱۲۵ هزار یوآن (۱۸ هزار دلار) در بازار چین عرضه خواهد شد درحالی‌که چری برنامه دارد آن‌را در سال ۲۰۱۸ در بازار روسیه نیز عرضه کند.

 پوشش کامل جدیدترین رویدادهای نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۱۷ در میدونی، با ما همراه باشید…

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.