رونمایی از نسخه پلاگین هیبریدی میتسوبیشی اوتلندر برای بازار ایران

رونمایی از نسخه پلاگین هیبریدی میتسوبیشی اوتلندر برای بازار ایران

شرکت آرین موتور پویا، سرانجام پای نسخه هیبریدی اوتلندر را به جاده‌های ایران باز کرد. خودرویی که در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین محصولات میتسوبیشی محسوب می‌شود و لقب پرفروش‌ترین خودروی شاسی‌بلند پلاگین هیبریدی سال را نیز از آن خود کرده است.

خودروهای پلاگین نسبت به هیبریدی‌های معمولی از مزیت امکان شارژ با برق و شارژر جداگانه سود می‌برند و بعلاوه محدوده حرکتی آنها با نیروی الکتریکی نیز بسیار مناسب است. به‌گونه‌ای که در مصارف روزانه و شهری شاید دیگر نیازی به مصرف سوخت احساس نشود. در عین حال هیچ آلایندگی مستقیمی نیز در این وضعیت تولید نخواهد شد که برای هوای آلوده شهرهای بزرگ ما، یک راه نجات محسوب می‌شود.

میتسوبیشی اوتلندر PHEV یا پلاگین هیبریدی مجهز به یک موتور بنزینی ۴ سیلندر ۲ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۱۱۷ اسب بخار و گشتاور ۱۸۶ نیوتن‌متر است. در کنار این موتور دو موتور الکتریکی یکی روی محور جلو و با قدرت ۸۰ اسبی و ۱۳۷ نیوتن‌متری و دیگری روی محور عقب با همین میزان قدرت و گشتاور ۱۹۵ نیوتن‌متری هم ایفای وظیفه می‌کنند. در مجموع نیروی تولیدی این پیشرانه در حالت ترکیبی به ۱۹۷ اسب بخار و ۳۳۲ نیوتن‌متر می‌رسد.

باتری‌های لیتیوم یون با ظرفیت ۱۲ کیلووات ساعت، وظیفه ذخیره انرژی الکتریکی را بر عهده دارند. زمان شارژ این باتری‌ها با برق ۲۴۰ ولتی به ۳.۵ ساعت می‌رسد و البته اگر از شارژر سریع مخصوص استفاده شود می‌توان ظرف ۲۵ دقیقه تا ۸۰ درصد از ظرفیت باتری را شارژ نمود. این خودرو در حالت تمام برقی می توان تا شعاع ۶۰ کیلومتر را طی نماید.

مصرف سوخت اوتلندر PHEV با کمک باتری‌ها به ۳.۲ لیتر در حالت ترکیبی رسیده است. هرچند در حالت بنزینی خالص، مصرف آن به ۹.۴ لیتر افزایش می‌یابد.

اوتلندر هیبریدی مجهز به لیست کاملی از امکانات رفاهی و ایمنی ازجمله ۷ ایربگ، سیستم کنترل پایداری، کنترل کشش، ترمز کمکی، کروز کنترل، چراغ‌های LED، فرمان گرم‌کن دار، چراغ‌های خودکار، سنسور پارک جلو و عقب، تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای، ترمز دستی برقی، سانروف، روکش چرم صندلی‌ها، سیستم تشخیص تصادف، کنترل باد تایرها و کابل شارژ سریع می‌باشد.

آرین موتور، قیمت قطعی میتسوبیشی اوتلندر PHEV را ۳۱۷ میلیون تومان برای تحویل در اسفند ماه اعلام نموده است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
8 + 3 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.