رونمایی از طرح نهایی برای نسل جدید تویوتا CH-R پلاگین هیبرید و BZ برقی

رونمایی از طرح نهایی برای نسل جدید تویوتا CH-R پلاگین هیبرید و BZ برقی

کراس‌اور کامپکت تویوتا CH-R در سال ۲۰۲۳، همراه با پیشرانه‌ی پلاگین هیبرید و تحول در طراحی بدنه تولید می‌شود. شرکت سازنده برای ساخت مدل تمام برقی CH-R به نام BZ نیز برنامه دارد.

بزرگ‌ترین خودروساز ژاپن در تلاش است تا تمام محصولات خود را مجهز به فناوری هیبرید و پلاگین هیبرید عرضه کند. از سوی دیگر، عقب‌ماندگی تویوتا در صنعت خودروهای تمام برقی مشهود است و این شرکت به‌آهستگی تنوع سبد الکتریکی خود را افزایش می‌دهد.

تویوتا CH-R در سال ۲۰۱۶ رونمایی شد و خیلی زود به بازارهای سراسر جهان رسید. این مدل به مدت ۶ سال تا امروز، همزمان در ژاپن، چین، تایلند و ترکیه تولید می‌شود. اولین CH-R مجهز به موتور ۱/۲ لیتر توربوشارژ ۱۱۵ اسب بخار و گیربکس دستی بود اما پس از افزایش تقاضا، همراه با پیشرانه‌ی هیبرید ۱۲۲ و ۱۸۴ اسب بخار نیز عرضه شد. مدل تمام برقی تویوتا CH-R از سال ۲۰۲۰ تا کنون در چین تولید می‌شود و ۲۰۰ اسب بخار قدرت با توان پیمایش ۴۰۰ کیلومتر دارد.

 باتوجه به حضور کرولا کراس در خط تولید تویوتا، احتمال اتمام ساخت CH-R وجود داشت اما ظاهرا، نسخه‌ای از آیگو X با نام CH-R در سال ۲۰۲۳ عرضه خواهد شد. احتمالا CH-R پلاگین هیبرید مخصوص بازار اروپا خواهد بود و آیگو X به آسیا و استرالیا خواهد رسید. کرولا کراس نیز با کمی ابعاد بیشتر نسبت به خودروهای مذکور، فروش در امریکا و کانادا را ادامه خواهد داد. جزئیات فنی از تویوتا CH-R در آینده نزدیک اعلام خواهد شد.

جدیدترین محصول تویوتا در گروه تمام برقی، یک کراس‌اور کامپکت به نام BZ است که احتمالا از بازار اروپا به دست مصرف کنندگان می‌رسد. فرایند طراحی و پیش‌تولید این خودرو در فرانسه انجام می‌شود.

ابعاد BZ برقی شامل طول و عرض و ارتفاع به صورت ۴,۵۳۸ و ۱,۸۸۸  و ۱,۵۶۰  میلی‌متر است. این خودرو در نمونه‌ی پیش‌تولید، مجهز به چرخ‌های ۲۱ اینچ دیده می‌شود که البته برای کلاس کامپکت، جالب توجه به نظر می‌رسد. تویوتا BZ اندازه‌ای کوچک‌تر از راو۴ و بزرگ‌تر از CH-R با کرولا کراس دارد. زمان تولید انبوه این خودرو، اوایل سال ۲۰۲۴ خواهد بود.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
13 + 4 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.