روند تکاملی مزدا RX-7 را تماشا کنید

روند تکاملی مزدا RX-7 را تماشا کنید

تویوتا سوپرا بازمی‌گردد. آکورا NSX هم قبلاً دوباره متولد شده است؛ و نیسان Z هم هرگز از میدان خارج نشده بود؛ اما تنها خودروی اسپورت ژاپنی اسطوره‌ای در دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی که هنوز زنده نشده مزدا RX-7 است.

متأسفانه علیرغم وجود شایعات فراوان مزدا هنوز برنامه‌ای برای تولید یک خودروی اسپورت با پیشرانه‌ای روتاری وجود ندارد؛ بنابراین جدای از امید داشتن، بهترین کاری که فعلاً می‌توانیم انجام دهیم نگاهی به نسخه‌های گذاشته این خودرو و کمی مرور نوستالژی لذت‌بخش است.

هدف دست‌اندرکاران کانال Cars Evolution هم دقیقاً همین موضوع است. آن‌ها تاریخچه مزدا RX-7 از نسل اول معرفی شده در سال ۱۹۷۸ تا آخرین مدل سال ۱۹۹۵ آمریکا و مدل ۲۰۰۲ موجود در ژاپن را زیر و رو کرده‌اند.

تنها یک دستگاه از آخرین نمونه‌های مزدا RX-7 Spirit R به‌صورت فرمان چپ ساخته شد. این خودرو برای مدیر مزدا در آمریکای شمالی آقای رابرت دیویس ساخته شد و هنوز هم در مقر این کمپانی ژاپنی در آمریکا دیده می‌شود.

در طول سال‌هایی که RX-7 عرضه شده قدرت این خودرو همواره رو به افزایش بوده و از ۱۰۰ اسب بخار اولین نسل به ۲۷۶ اسب در آخرین نسخه عرضه شده رسیده است؛ و البته پرفورمنس این خودرو نیز پا به پای اسب پیشرانه بالا رفته و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت از ۹.۲ به کمتر از ۵ ثانیه و زمان طی مسافت ۴۰۰ متر هم از ۱۶.۷ به ۱۳.۳ ثانیه کاهش یافته است.

همه‌ی این‌ها خبر از تکاملی احساس‌برانگیز می‌دهند. هم‌اکنون زمان انقلاب روتاری است. مزدا حرکتی بزن!

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 8 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.