رولزرویس فانتوم در برابر مرسدس مایباخ / دوبله فارسی

رولزرویس فانتوم

مجریان برنامه‌ی اینترنتی تراتل هاوس در کانادا، مقایسه‌ی جالبی از لوکس‌ترین خودروهای ساخت انگلیس و آلمان انجام داده‌اند.

رولزرویس فانتوم، هم‌اکنون گران‌ترین خودروی تولید انبوه جهان است. نسل اول فانتوم، سال ۱۹۲۵ معرفی شد و از سال ۲۰۱۷ تا امروز، با نسل هشتم عرضه‌ می‌شود.  این مدل، مجهز به پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر توئین توربوشارژ ۶/۷۵ لیتری با قدرت ۵۶۳ اسب بخار است و ۵/۵ ثانیه بعد از شروع حرکت به سرعت صد کیلومتربرساعت می‌رسد. قیمت فانتوم  در بازار جهانی از ۴۶۰ هزار دلار شروع می‌شود و به طور میانگین، خریداران ۵۵۰ هزار دلار برای هر دستگاه از این خودرو پرداخت می‌کنند.

به‌عقیده‌ی کارشناسان، مرسدس بنز در پاسخ به بی‌ام‌و که خودروسازی رولزرویس را دراختیار داشت، مایباخ‌های مدرن را عرضه کرد. شاید اگر اقدام تاریخی بی‌ام‌و در خرید سهام رولزرویس اتفاق نمی‌افتاد، برند مایباخ فراموش می‌شد. در مناقصه‌ی خرید سهام رولزرویس و بنتلی در سال ۱۹۹۸، مرسدس بنز نیز شرکت کرده بود؛ اما درنهایت، نتوانست مالک این برندهای انگلیسی شود و ناباورانه رقابت را به بی‌ام‌و و فولکس‌واگن واگزار کرد.

مرسدس بنز در سال‌های آغازین قرن جدید، با عرضه‌ی مدل‌های اختصاصی از مایباخ، تلاش جدی برای حضور در کلاس سوپرلوکس را شروع کرد. این فرایند، در نهایت با عدم استقبال مشتریان از خودروهای میباخ روبرو شد و مرسدس بنز تصمیم گرفت از سال ۲۰۱۵، نسخه‌های ویژه از مرسدس بنز کلاس S  را با نام مایباخ و لوگوی ستاره‌ی سه پر تولید کند.

جدیدترین مدل مایباخ براساس نسل جدید کلاس S، از سال ۲۰۲۱ وارد بازار شد. این محصول با دو نوع پیشرانه‌ی ۸ و ۱۲ سیلندر عرضه می‌شود تا ۴۹۶ و ۶۲۱ اسب بخار قدرت‌ تولید کند. مایباخ جدید، آستانه قیمت ۱۸۵ هزار دلار دارد و همراه امکانات سفارشی، به ۳۰۰ هزار دلار  می‌رسد.

فانتوم و مایباخ از نظر کلاس بدنه و قیمت، قابل مقایسه نیستند اما با اختلاف قیمت چندصدهزار دلاری، بازیگران مهمی در بازار خودروهای لوکس محسوب می‌شوند. ویدئوی ساخته شده توسط گروه تراتل هاوس در کانادا، مهم‌ترین تفاوت‌های میباخ و فانتوم را توضیح می‌دهد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
4 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.