رودستر تسلا با بُرد دو برابر

رودستر تسلا با بُرد دو برابر

تسلا رودستر ۳.۰ با ۱۵ درصد بهبود ضریب آئرودینامیک و کاهش مقاومت در برابر باد و همچنین بهره‌گیری از باتری‌های با ظرفیت بیشتر قادر است تا ۶۴۴ کیلومتر مسافت را تنها با یک بار شارژ کامل باتری‌های خود طی نماید.

به‌روزرسانی رودستر تسلا عمدتاً در سه حوزه صورت گرفته است. بسته باتری‌های جدید، آئرودینامیک و تایرهای با مقاومت چرخشی پایین.

از لحاظ باتری‌ها، ۳۱ درصد انرژی بیشتری از تقریباً همان اندازه باتری استحصال می‌گردد. باتری‌های لیتیوم یون این خودرو اکنون ۷۰ کیلووات ساعت انرژی در خود ذخیره می‌کنند.

در مورد آئرودینامیک هم، ضریب درگ این خودرو با بهبود ۱۵ درصدی از ۰.۳۶ CD به ۰.۳۱ CD کاهش یافته است که ناشی از به‌کارگیری کیت AERO ویژه است.

لاستیک‌های جدید نیز با ضریب مقاومت در برابر چرخش ۸.۹ کیلوگرم بر تن CRR بهبودی ۲۰ درصدی را نشان می‌دهند که CRR آن ۱۱ کیلوگرم بر تن بود. با این وجود و کاهش اصطکاک، به گفته تسلا با استفاده از یاتاقان‌های بهبود یافته چرخ‌ها، ترمزگیری خودرو افتی نداشته است.

در نتیجه این تغییرات به گفته تسلا، ۴۰ تا ۵۰ درصد به برد مسافت رودستر این شرکت افزوده شده است. این یعنی با یک بار شارژ باتری‌ها می‌توان ۶۴۴ کیلومتر مسافت یعنی فاصله بین سان‌فرانسیسکو تا لس‌آنجلس را بدون توقف طی کرد. رقمی که بسیار به خودروهای درون سوز نزدیک شده است و یکی از عمده‌ترین ضعف‌های خودروهای الکتریکی را برطرف می‌نماید.

از بهار سال ۲۰۱۵ می‌توان مدل رودستر ۳.۰ را از نمایندگی‌های تسلا خریداری کرد. هنوز تصاویری از مدل نهایی این خودرو منتشر نشده‌اند و تصاویر مربوط به تسلا ۲.۵ مدل ۲۰۱۱ می‌باشند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
5 + 9 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.