رنِگید ۲۰۱۵ یک شاسی بلند ریزه میزه

رنِگید ۲۰۱۵ یک شاسی بلند ریزه میزه [ویدئو]

اختصاصی نمایشگاه ژنو ۲۰۱۴: کنسرسیوم فیات-کرایسلر هر سال ۲.۷ میلیون خودروی SUV را در جهان به فروش می‌رسانند. اما لااقل در آمریکا روند تمایل خریداران به سمت نیسان و کیا و خودروهای کوچک‌تر و جمع و جورتری نظیر جوک و سول می‌تواند زنگ‌های خطر را برای حوزه جیپ‌ها ها به صدا در آورد.

[jwplayer mediaid=”64534″]

بنابراین فیات دست به کار شده و یک معماری و پلتفرم کوچک که در اصل اصلاح شده پلتفرم فیات ۵۰۰L می‌باشد را برای یک خودروی جدید ۴×۴ جدید جیپ، آماده کرده است.

تغییرات نسبت به شاسی فیات ۵۰۰L شامل تعلیق ارتقا یافته، ارتفاع بیشتر و افزایش استحکام است. فاصله پایین محورهای جلو و عقب گوشه‌های های خودرو باعث می‌شود که این جیپ کوچک هم مانند سایر اعضای خانواده، به راحتی و با بیشترین زاویه ممکن وارد ناهمواری‌ها شود بدون اینکه برخوردی بین سپرها با زمین اتفاق افتد.

طراحی جیپ رنِگید در همان نگاه اول نیز می‌تواند اصالت خانوادگی خود را نشان دهد اما کمی چاشنی فانتزی نیز به آن افزوده شده است. چراغ‌های گرد و جلوپنجره خاص جیپ، گلگیرهای ذوزنقه ای شکل و چراغ‌های عقب با علامت X خوشبختانه شده‌اند اند. با این حال ممکن است این ترکیب بیش از حد تکراری و محافظه کارانه به نظر برسد.

در داخل کابین با طرحی مشابه خودروهای تیون شده اروپایی مواجه خواهید شد. نشانگرهای آنالوگ یک نمایشگر دیجیتال ۳.۵ اینچی را کرده‌اند اند. برای این نمایشگر دیجیتال می‌توان یک انتخاب ۷ اینچی رنگی را نیز سفارش داد. یک نمایشگر ۵ یا ۶.۵ اینچی سفارشی نیز در داشبورد قرار گرفته که وظیفه نمایش انواع اطلاعات و کنترل‌ها نظیر راه‌یابی ماهواره ای یا سیستم سرگرمی و نمایش نقاط کور را بر عهده دارد. صندلی‌های ردیف دوم با نسبت ۶۰/۴۰ تا می‌شوند تا دسترسی به فضای بار پشت ۳۵۵ لیتری و افزایش فضای بار به ۱۴۳۸ لیتر میسر گردد. یک سانروف باز شو که می‌توان پانلهای آن را باز کرده و در کف خودرو جاسازی کرد هم از جذابیت‌های این ماشین است.

جیپ رنِگید در بازارهای جهانی با ۱۶ ترکیب مختلف از قوای محرکه و سیستم انتقال نیرو ارائه خواهد شد. موتور پایه توربو چهار سیلندر ۱.۴ لیتری از فیات ۵۰۰ آبارث به عاریت گرفته شده است. این پیشرانه می‌تواند ۱۶۰ اسب بخار نیرو و ۱۸۴ پوند فوت گشتاور تولید کند و سیستم انتقال نیروی آن شش سرعته دستی خواهد بود. اگر مشتاق یک موتور آمریکایی باشید می‌توانید موتور ۲.۴ لیتری تایگرشارک کرایسلر را برگزینید که ۱۸۴ اسب بخار قدرت دارد و گشتاور آن نیز ۱۷۷ پوند فوت است. برای انتقال نیروی این مدل هم از گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک کرایسلر استفاده شده است.

انتقال نیرو به چهار چرخ چرخ‌های های جلو قابل انتخاب برای هر دو نوع پیشرانه است. سیستم انتقال تمام‌وقت به چهار چرخ می‌تواند ۱۰۰ درصد گشتاور را بین چهار چرخ خودرو توزیع کند.

جیپ می‌گوید که تولید رنِگید را در اواخر بهار آغاز می‌کند و فروش آن نیز در اروپا و آمریکا در فصل تابستان آغاز می‌شود.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
8 + 5 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.