رنو موبولایز از کانسپت الکتریکی تک‌نفره و کوچک سولو رونمایی کرد

رنو موبولایز از کانسپت الکتریکی تک‌نفره و کوچک سولو رونمایی کرد

رنو موبولایز چهارمین برند این گروه خودروسازی فرانسوی محسوب می‌شود و به دنبال معرفی سرویس‌های اشتراک خودرویی است؛ به عبارت دیگر شما نمی‌توانید محصولات این برند را بخرید زیرا فقط از طریق برنامه اشتراکی در دسترس خواهند بود. طبیعتاً این کمپانی حمل‌ونقل اولویت اصلی خود را خودروهای الکتریکی می‌داند و در نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۲۲ حاضر خواهد بود. یکی از محصولات اصلی رنو موبولایز در این رویداد خودرویی سدان لیمو خواهد بود.

جدیدترین کانسپت این شرکت خودرویی الکتریکی و کوچک است که با نام سولو شناخته می‌شود. سولو تنها ۱.۳۷ متر طول دارد. همان‌طور که نام کانسپت نشان می‌دهد، سولو به شکل محصولی تک‌نفره طراحی شده و تنها سه چرخ دارد که دو چرخ در جلو و یک چرخ در عقب نصب شده‌اند و این چرخ فرمان پذیری را نیز بر عهده دارد. سولو کامسپت را می‌توان بدون نیاز به گواهینامه راند و حتی نیازی به بستن کمربند ایمنی یا گذاشتن کلاه ایمنی نخواهید داشت. حداکثر سرعت این وسیله نقلیه کوچک نیز به ۲۵ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

کانسپت رنو موبولایز سولو بدنه‌ای نامتقارن دارد و از کیسه هوا با دکمه پایی اضطراری استفاده می‌کند. زمانی که این دکمه فشار داده شود سولو سریعاً متوقف خواهد شد. کانسپت موردبحث همچنین به صندلی خم شونده مجهز شده که می‌تواند با خم شدن به سمت جلو فضای بار بیشتری را فراهم سازد. همچنین کل بدنه و کابین سولو را می‌توان شست.

راننده همیشه از سمت چپ وارد سولو کانسپت خواهد شد و مشکلی در مسیرهای شهری نخواهد داشت زیرا پهنای این کانسپت تنها ۰.۹ متر بوده و ارتفاع آن به ۱.۷۵ متر می‌رسد. به خاطر ابعاد بسیار کوچک، شش دستگاه از رنو موبولایز سولو را می‌توان در یک فضای پارک عادی جای داد. باتری سولو را نیز می‌توان از طریق ارتباط کابلی یا بی‌سیم شارژ کرد. راه‌حل دیگر نیز تعویض باتری با نمونه جدید خواهد بود. این شرکت سولو را با ۵۰ درصد متریال بازیافتی تولید کرده و می‌گوید ۹۵ درصد قطعات آن را در زمان اوراق کردن می‌توان به‌صورت بازیافتی دوباره مورد استفاده قرار داد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.