رنو خواهان ادغام کامل با نیسان و فیات-کرایسلر!

رنو خواهان ادغام کامل با نیسان و فیات-کرایسلر!

رنو به دنبال آغاز دوباره‌ی گفت‌وگوهای مربوط به ادغام با نیسان در یک سال آینده است تا به این ترتیب بتواند یکی از بزرگ‌ترین گروه‌های خودروسازی دنیا را تأسیس نموده و رقیبی برای فولکس‌واگن و تویوتا باشد.

اگر رنو و نیسان ادغام شوند قدم بعدی می‌تواند پیشنهاد جدید برای فیات-کرایسلر باشد که گفت‌وگوهای قبلی با هدایت کارلوس گوسن انجام شده بود. پیشنهاد گوسن در آن زمان توسط دولت فرانسه متوقف شد.

هم‌اکنون فیات-کرایسلر به دنبال همکاری یا ادغام بوده و جان الکان رئیس شرکت نیز قبلاً با دیگر رقبا از جمله گروه پژو-سیتروئن گفت‌وگو و دیدار داشته است.

جذب فیات-کرایسلر می‌تواند یک اتفاق بزرگ برای هر شرکتی باشد اما رنو شاید با چالش‌های بیشتری روبرو شود زیرا قوی‌ترین سهام آن دولت فرانسه است که احتمالاً خرید چندین برند را رد خواهد نمود.

اگرچه اتحاد رنو و نیسان هرگز به سمت ادغام کامل حرکت نکرده‌اند اما این حرکت از نظر اقتصادی می‌تواند بسیار موفقیت‌آمیز باشد و اگرچه همکاری این دو برند مطرح جهانی به خاطر رسوایی‌های گوسن تحت تأثیر قرار گرفته اما ژان دومنیک سنارد رئیس رنو از حمایت کامل هیئت‌مدیره برخوردار بوده و پالس‌های مثبتی را به سمت طرف ژاپنی فرستاده است.

در حال حاضر رنو ارزش حدود ۱۸.۹ میلیارد دلاری دارد درحالی‌که ارزش نیسان حدود ۳۵ میلیارد دلار می‌باشد. از طرف دیگر ارزش فیات-کرایسلر حدود ۲۳ میلیارد دلار اعلام شده است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
3 + 9 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.