رنو آفتوواز را با قیمت ۱.۴ سنت آمریکا به روس‌ها فروخت!

رنو آفتوواز را با قیمت ۱.۴ سنت آمریکا به روس‌ها فروخت!

رنو سهام خود در شرکت آفتوواز(سازنده محصولات لادا) را به تأسیسات تحقیق خودرویی نامی NAMI خواهد فروخت. رویترز می‌گوید نامی ۶۸ درصد سهام این شرکت را با ارزش نمادین ۱ روبل معادل ۱.۴ سنت آمریکا به دست می‌آورد. این موسسه روسی بیش از یک قرن پیش تأسیس شده است و سازمان علمی پیشرو روسیه در زمینه تولید صنعت خودروی این کشور است. نامی در گذشته مسئول طراحی و تولید چندین خودرو بوده است اما شاید مهم‌ترین آن‌ها لیموزین ریاست جمهوری اوروس سنات برای پوتین باشد. این انتقال یکی از جدیدترین نمونه‌های به دست آوردن مالکیت کمپانی‌های غربی با قیمتی ناچیز و تقریباً رایگان توسط روس‌هاست.

اولین بار یکی از رسانه‌های روسی این خبر را به نقل از دنیس مانتروف وزیر تجارت روسیه منتشر کرد. رنو در صورت تمایل هنوز فرصت به دست آوردن آفتوواز در ۵ یا ۶ سال آینده را خواهد داشت اما وزیر تجارت روسیه می‌گوید اگر بخواهد چنین کاری را انجام دهد باید هزینه بسیار بالاتری را بپردازد. مانتروف گفته است:

اگر در این بازه زمانی ما سرمایه‌گذاری‌ای انجام دهیم، هزینه‌های آن را برای انتقال آتی در نظر خواهیم گرفت. اینجا هیچ هدیه‌ای اهدا نخواهد شد

علاوه بر انتقال سهام، کارخانه رنو در مسکو که اقدام به تولید محصولاتی با برند رنو و نیسان می‌کند نیز به دولت سپرده خواهد شد. بیش از ۷۵۰ کمپانی اعلام کرده‌اند به خاطر حمله روسیه به اوکراین فعالیت‌های خود در این کشور را به حال تعلیق درمی‌آورند. این امر باعث شده است میلیاردها دلار دارایی این شرکت‌ها در معرض ملی شدن قرار بگیرد.

سهامداری رنو در آفتوواز از سال ۲۰۰۸ و با خرید اولیه ۲۵ درصد سهام که قیمت بیش از ۱ میلیارد دلاری داشت شروع شد. این برند کم‌کم میزان سهام خود در آفتوواز را افزایش داد و سرانجام آن را به‌صورت کامل در سال ۲۰۱۷ خریداری کرد. با وجود چنین سهام زیادی در آفتوواز، رنو بیش از هر برند غربی دیگری در روسیه حضور دارد و اخیراً اعلام کرده است فعالیت‌های خود در این کشور را به خاطر فشارهای دولتی و عمومی به حال تعلیق درمی‌آورد. نه رنو و نه دولت فرانسه که ۱۵ درصد سهام این برند را در اختیار دارد واکنشی به این اخبار نشان نداده‌اند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
4 + 5 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.