رقابت گلف GTI کلاب‌اسپرت و هوندا سیویک تایپ R در هوکنهایم

رقابت گلف GTI کلاب‌اسپرت و هوندا سیویک تایپ R در هوکنهایم

رقابت جذابی که نشریهٔ اسپرت اتو بین هاچ‌بک‌های داغ در پیست هوکنهایم ترتیب داده هم‌اکنون به ایستگاه پایانی رسیده است. در سه قسمت قبلی، شاهد رقابت مینی کوپر JCW با تویوتا GR یاریس، نبرد فولکس‌واگن گلف GTI با فورد فوکوس ST و هیوندای i30 N و رویارویی آئودی S3 و مرسدس A35 AMG بودیم و حالا در قسمت چهارم، گلف GTI کلاب‌اسپرت و هوندا سیویک تایپ R به مصاف هم رفته‌اند تا پروندهٔ این چالش جذاب بسته شود.

همان‌طور که اشاره شد، پیش‌ازاین در این رقابت‌ها، گلف GTI راهی هوکنهایم شد و تایم ۲ دقیقه و ۵.۶ ثانیه را به ثبت رساند اما حالا نسخهٔ قوی‌تر این هاچ‌بک افسانه‌ای یعنی GTI کلاب‌اسپرت با ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور به میدان آمده است. در طرف مقابل نیز هوندا سیویک تایپ R با ۳۲۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور قرار دارد که هاچ‌بک بسیار توانمندی است. روی کاغذ این دو خودرو بسیار به هم شبیه هستند زیرا هردو از موتورهای ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با حدود ۳۰۰ اسب بخار قدرت استفاده می‌کنند که نیروی آن در هردو به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

اما یک تفاوت قابل‌توجه بین دو خودروی حاضر در این ویدئو وجود دارد که آن گیربکس است زیرا درحالی‌که گلف به گیربکس دوکلاچه مجهز است، سیویک از گیربکس دستی استفاده می‌کند. بااین‌حال هردو خودرو زمان تقریباً برابری را به ثبت می‌رسانند. این تایم برای گلف ۲ دقیقه و ۲.۷ ثانیه و برای سیویک ۲ دقیقه و ۲.۸ ثانیه است. البته طرفداران هوندا نباید ناامید شوند زیرا گیربکس دوکلاچهٔ فولکس‌واگن قطعاً به آن کمک کرده است.

همان‌طور که در ابتدا گفته شد، این آخرین قسمت از رقابت هاچ‌بک‌های داغ اسپرت اتو در پیست هوکنهایم است و حالا می‌توانیم با برندهٔ کل رقابت آشنا شویم. این خودرو فولکس‌واگن گلف GTI کلاب‌اسپرت است که حتی از رقبای چهارچرخ محرک و قوی‌تر هم سریع‌تر بوده و پیروز چالش اسپرت اتو در پیست هوکنهایم محسوب می‌شود. در ادامه می‌توانید تایم همهٔ شرکت‌کنندگان حاضر در این رقابت را مشاهده کنید.

تایم هاچ‌بک‌های داغ رقابت اسپرت اتو در پیست هوکنهایم

رتبهخودروقدرتمحور محرکتایم
۱گلف GTI کلاب‌اسپرت۳۰۰ اسب بخارجلو۲:۰۲.۷
۲هوندا سیویک تایپ R۳۲۰ اسب بخارجلو۲:۰۲.۸
۳تویوتا GR یاریس۲۶۰ اسب بخارچهارچرخ۲:۰۳.۸
۴فورد فوکوس ST۲۸۰ اسب بخارجلو۲:۰۴.۸
۵آئودی S3۳۱۰ اسب بخارچهارچرخ۲:۰۵.۲
۶مرسدس A35 AMG۳۰۶ اسب بخارچهارچرخ۲:۰۵.۲
۷فولکس‌واگن گلف GTI۲۴۵ اسب بخارجلو۲:۰۵.۶
۸هیوندای i30 N۲۷۵ اسب بخارجلو۲:۰۶.۱
۹مینی کوپر JCW۲۳۰ اسب بخارجلو۲:۰۹.۶

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 6 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.