رقابت هوندا سیویک تایپ R با NSX قدیم: بلند شدن دود از کنده!

رقابت هوندا سیویک تایپ R با NSX قدیم: بلند شدن دود از کنده!

در حالی که مسابقه بین خودروهای جدید و قدیمی می‌تواند بسیار کم اهمیت جلوه کند اما درعین‌حال علاوه بر نشان دادن پیشرفت‌ها، گاهی بسیار جذاب هم هست.

در اینجا یک هوندا سیویک تایپ R نسخه اروپایی با موتور چهار سیلندر ۲ لیتری توربو قرار دارد که ۳۱۶ اسب بخار نیرو تولید می‌کند و یکی از داغ‌ترین هاچ‌بک‌های حال حاضر دنیاست. طبق گفته هوندا می‌توان با این خودروی دیفرانسیل جلو به شتاب ۵.۸ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۷۲ کیلومتری دست یافت که هرچند عملکردی در حد سوپراسپرت ها نیست اما از خودروهای خانوادگی بسیار سریع‌تر است.

در سوی دیگر یک هوندا NSX نسل اول را داریم که مجهز به موتور شش سیلندر ۳.۲ لیتری با تکنولوژی V-Tec و تنفس طبیعی است که قدرت خروجی آن تنها ۲۹۰ اسب بخار می‌باشد که با استانداردهای امروزی نه تنها در رده سوپراسپرت ها قرار نمی‌گیرد که حتی برای قرارگیری در رده خودروهای اسپرت نیز کار دشواری دارد. شتاب این خودرو هم ۵.۷ ثانیه بوده و البته وزن کمتری نسبت به برادر جوان خود دارد.

در اینجا نمی‌خواهیم نتیجه را لو دهیم. در حقیقت هوندا سیویک تایپ R می‌تواند عملکردی بسیار نزدیک با خودروی NSX پیر به نمایش بگذارد.

کسانی که در ایالات متحده زندگی می‌کنند می‌توانند با حدود ۳۰ هزار دلار این مدل سیویک ۲۰۱۷-۲۰۱۷ را خریداری کنند در حالی که افسانه هوندا لااقل ۵۰ هزار دلار به فروش می‌رسد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.