رقابت طراحی فراری برای آینده

رقابت طراحی فراری برای آینده

فراری اخیراً مسابقه‌ای را بین دانشجویان دانشکده‌های طراحی اتومبیل معتبر دنیا ترتیب داده که در آن، شرکت‌کنندگان می‌بایست یک سوپرماشین آینده را طراحی می‌کردند. بر این اساس، دانشجویان از نزدیک به ۵۰ دانشکده، پروژه‌های خود را ثبت کردند و از بین آنها، ۴ نامزد نهایی از «هوخشوله فارزهایم» آلمان، «دانشگاه هانگیک» کره جنوبی (برنده قبلی رقابت)، «ISD-روبیکا» فرانسه و «کالج کریتیو استادیز» دیترویت امریکا انتخاب شدند. اکنون برنده نهایی نیز مشخص شده است.

بالاترین جایزه با عنوانی که فراری برای آن به کار می‌برد، یعنی گرن پرِمیوسولوتو (Gran Premio Assoluto)، به سوپرماشین «مانیفستو» از ISDـروبیکا رسیده است. مایکل بارتلی، گریمود جِروِکس، جین باپتیست اپینات، میشائیل کالیویاناکیس، استانیسلاس اولک‌سیاک و ویلیام استوک، افرادی بوده‌اند که در تیم طراحی این سوپرماشین آینده حضور داشته‌اند.

تعدادی از طراحان فراری و پینین‌فارینا، در کنار برخی مجموعه‌داران و سباستین فتل، راننده مسابقات فرمول یک، در داوری این مسابقات مشارکت کرده‌اند. مطابق گفته فراری، هیئت داوری نسبت به انتخاب برنده، با یکدیگر هم‌نظر بوده‌اند و این جایزه، به خاطر کیفیت و تکامل طراحی و همین‌طور توانایی تیم دیزاین برای ساخت یک چشم‌انداز منسجم در طراحی بدنه، کابین و پکیج مکانیکی خودرو تعلق گرفته است.

همچنین اشاره‌ای ویژه به مدل FL از رومن ایگوروف در دانشکده «هوخشوله فارزهایم» شده که شاید تمرکز بیشتر این طراحی بر روی کابین، مانع از انتخاب آن برای جایزه برتر بوده است. [دانلود ویدئو]

در این میان، هواداران، مدل «دی اسفرا» از طراحان دانشگاه هانگیک، یعنی چائه ووک لی، ها کیونگ یوئم و وو جین جانگ را به عنوان طراحی برتر این مسابقات دانسته‌اند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
4 + 7 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.