رقابت جالب دریفت بین ب‌ام‌و M3 و موتورسیکلت ب‌ام‌و M 1000 RR

رقابت جالب دریفت بین ب‌ام‌و M3 و موتورسیکلت ب‌ام‌و M 1000 RR

هرچند بحث‌ها و انتقادات زیادی در مورد زبان طراحی اخیر ب‌ام‌و وجود دارد اما هرگز نمی‌توان این واقعیت را انکار کرد که این شرکت آلمانی وسایل نقلیهٔ پرفورمنس باورنکردنی می‌سازد. برای ایمان آوردن به این ادعا فقط کافی است به M3 و M 1000 RR نگاهی بیندازید که هردو در این ویدئو نبرد دریفت مسحورکننده‌ای را به نمایش گذاشته‌اند. هردوی این وسایل حدود یک سال پیش با اختلاف چند روز از یکدیگر معرفی شدند و کام علاقه‌مندان به خودروهای اسپرت و سوپربایک‌ها را شیرین کردند.

همان‌طور که در ویدئوی زیر مشخص است، هردوی این وسایل همچنین می‌توانند چرخ‌های عقب خود را دود کرده و نمایش دهند. M 1000 RR به‌عنوان اولین موتورسیکلت بخش M ب‌ام‌و، به یک پیشرانهٔ چهار سیلندر خطی مجهز است که بر اساس موتور مدل قدیمی S 1000 RR ساخته شده اما حالا با پیستون‌های جدید، سیلندرهای اصلاح‌شده، افزایش ضریب تراکم، چکشی سوپاپ‌های سبک‌تر و شاتون‌های تیتانیومی ارتقاء پیدا کرده است. مهندسان ب‌ام‌و همچنین این موتورسیکلت را به اگزوز تیتانیومی هم مجهز کرده‌اند. به لطف این تغییرات، حالا پیشرانهٔ ۱ لیتری این مدل ۲۱۲ اسب بخار قدرت و ۱۱۳ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که با توجه به مقررات سروصدا و آلایندگی در اتحادیهٔ اروپا، ارقام بسیار چشمگیری است.

در سمت دیگر میدان، M3 با پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو قرار دارد که در نسخهٔ کامپتیشن از ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور بهره می‌برد. این نیرو به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود تا بتوان از دریفت کشیدن با این سدان باواریایی لذت برد. البته به‌زودی نسخهٔ چهارچرخ محرک M3 هم به بازار خواهد آمد. 

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 6 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.