رد درخواست کاهش تعرفه‌ای جنرال موتورز توسط ترامپ!

رد درخواست کاهش تعرفه‌ای جنرال موتورز توسط ترامپ!

دولت ترامپ درخواست جنرال موتورز برای معافیت تعرفه‌ای کراس اوور بیوک انویژن را رد کرد.

انویژن در چین تولید می‌شود و از حدود یک سال پیش تعرفه‌ی ۲۵ درصدی روی واردات آن به آمریکا وضع شده است. البته تمامی خودروهای صادراتی از چین به این کشور وضعیت مشابهی دارند.

دفتر نمایندگی تجاری آمریکا در نامه‌ای که ۲۹ می نگاشته شده درخواست این خودروساز برای معافیت تعرفه‌ای یاد شده را رد کرده است.

اتونیوز گزارش داده جنرال موتورز از محتویات این نامه باخبر شده و اعلام داشته از جولای گذشته تاکنون در حال پرداخت تعرفه‌ی اعمال شده است. قیمت محصولات خانواده‌ی انویژن در آمریکا با وجود اعمال تعرفه‌ها افزایشی نداشته بنابراین خود جنرال موتورز در حال پرداخت این هزینه‌هاست.

بیوک در درخواست خود اعلام کرده بود فروش انویژن در آمریکا می‌تواند هزینه‌ی لازم برای سرمایه‌گذاری در تأسیسات تولید آمریکا و توسعه‌ی نسل بعدی تکنولوژی‌های خودرویی در این کشور را فراهم کند. تولید انویژن در آمریکا هرگز گزینه‌ی این برند نبوده و دلیل آن فروش بالا در چین بوده است.

جنرال موتورز که احتمال رد درخواست خود را می‌داده در نیمه اول سال پیش واردات بیشتر این کراس اوور به آمریکا را با تعرفه‌ی ۲.۵ درصدی انجام داده و پس از آن تعرفه ۲۵ درصدی اعمال شده است.

جنرال موتورز تنها خودروسازی نیست که درخواست معافیت تعرفه‌ای خود را به دولت آمریکا تحویل داده چراکه ولوو نیز درخواست مشابهی برای مدل تولید چین XC60 داشته اما خب این درخواست هم موردقبول واقع نشده است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
3 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.