رد ادعاهای جاسوسی محصولات تسلا در چین توسط ایلان ماسک

رد ادعاهای جاسوسی محصولات تسلا در چین توسط ایلان ماسک

ایلان ماسک در پاسخ به گزارش‌های منع ورود محصولات تسلا به تأسیسات ارتش چین اعلام کرد محصولات این خودروساز جاسوس نیستند.

هفته پیش ارتش چین به مالکان محصولات تسلا دستور داد خودروهای خود را به خاطر نگرانی‌های ناشی از جمع‌آوری داده‌های حساس توسط دوربین‌های این خودروها در بیرون از تأسیسات نظامی‌اش پارک کنند. البته ماسک اظهار داشته محصولات این برند چنین کاری انجام نمی‌دهند.

او گفته است:

دلایل بسیار خوبی برای حفظ محرمانه نگه داشتن همه اطلاعات وجود دارد. اگر خودروهای تسلا برای جاسوسی در چین یا هر کشور دیگری بکار روند ما نابود خواهیم شد.

ماسک ترس از جاسوسی محصولات تسلا در چین را با ترس آمریکایی‌ها از برنامه موبایلی تیک‌تاک مقایسه کرده است. آمریکایی‌ها در سال ۲۰۲۰ اعلام کرده بودند این برنامه برای جاسوسی از کاربران بکار می‌رود و یک تهدید امنیت ملی محسوب می‌شود.

ماسک افزوده است:

ایالات‌متحده می‌خواست تیک‌تاک را نابود کند. خوشبختانه چنین چیزی رخ نداد. بسیاری از مردم درباره تیک‌تاک نگران بودند اما من فکر می‌کنم این نوع نگرانی‌ها غیرضروری هستند و ما می‌توانیم درس‌هایی از آن یاد بگیریم.

از آنجایی که کشور چین یکی از مهم‌ترین بازارهای تسلا می‌باشد، یکی از کارشناسان امنیتی معتقد است حل این مشکل و رد کردن اتهامات جاسوسی توسط ماسک بسیار مهم می‌باشد. او گفته است:

ما معتقدیم این بیانیه برای تسلا و ماسک و به منظور ارتباط مستقیم با دولت این کشور اهمیت دارد زیرا این کشور اهمیت استراتژیکی برای تسلا دارد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
9 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.