رخ‌نمایی بوگاتی بولید، مادر هایپرکارهای پیست محور دنیا!

رخ‌نمایی بوگاتی بولید، مادر هایپرکارهای پیست محور دنیا!

سرانجام پس از خبرسازی فراوان بوگاتی از هایپرکار پیست محور و به شدت خوفناک خود با نام بولید Bolide رونمایی کرد. نسبت وزن به قدرت این هیولا تنها ۰.۶۷ کیلوگرم به ازای هر اسب بخار است!

اول از همه اینکه بولید حداقل در مقطع کنونی یک طرح مطالعاتی و آزمایشی است. بوگاتی این خودرو را به این منظور ساخته که ببینید یک محصول بسیار سبک‌وزن با پیشرانه ۱۶ سیلندر ۸ لیتری نمادینش چه هیولایی از آب درخواهد آمد. استفان وینکلمن مدیرعامل این برند می‌گوید:

بولید فقط دارای چهار چرخ، پیشرانه، گیربکس، فرمان و دو صندلی لوکس است.

بولید در واقع حد نهایی محصول پرفورمنس این برند بوده و ترکیبی از نیروگاه ۱۶ سیلندر شیرون با حداقل بدنه و حداکثر داون فورس است.

این پیشرانه دارای قدرت ۱۸۵۰ اسب بخاری و گشتاور برابر ۱۸۵۰ نیوتون متری بوده و در واقع می‌تواند کوه‌ها را جابجا کند. این قدرت را با وزن ۱۲۴۰ کیلوگرم بولید ترکیب کرده و آن موقع می‌فهمید پرفورمنس این هیولا تقریباً با خودروهای فرمول ۱ برابر است.

بوگاتی برای سبک کردن این شهاب‌سنگ خطرناک از عناصر تیتانیوم و تکنولوژی‌های پیشرفته، قطعات هوافضای تیتانیومی با تکنولوژی پرینت سه‌بعدی، ترمزهای سرامیکی و فیبر کربن زیاد در مونوکوک و دیگر بخش‌ها استفاده کرده است. بوگاتی محصول خود را “خشن‌ترین، سریع‌ترین و سبک‌ترین کانسپت تاریخ معاصر” خود نامیده است. از نظر تئوری بولید می‌تواند به حداکثر سرعت بالای ۵۰۰ کیلومتر در ساعت دست یابد.

بر پایه شبیه‌سازی‌های بوگاتی، بولید شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۱۷ ثانیه‌ای، شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۳۶ ثانیه‌ای، شتاب صفر تا ۳۰۰ کیلومتر در ساعت ۷.۳۷ ثانیه‌ای، شتاب صفر تا ۴۰۰ کیلومتر در ساعت ۱۲.۰۸ ثانیه‌ای و شتاب صفر تا ۵۰۰ کیلومتر در ساعت ۲۰.۱۶ ثانیه‌ای دارد!

همچنین این خودرو می‌تواند به شتاب جانبی ۲.۸ جی دست یابد. بوگاتی همچنین می‌گوید هیولای جدیدش تنها در عرض ۳ دقیقه و ۰۷.۱ ثانیه می‌تواند یک دور پیست لمانز را طی کرده و رکوردش در نوربرگ رینگ نیز ۵ دقیقه و ۲۳.۱ ثانیه می‌باشد.

کمک‌حال بولید در دست‌یابی به چنین رکوردهای فوق‌العاده‌ای ورودی هوای روی سقف است که به بهبود عبور جریان هوا کمک شایانی می‌کند. زمانی که خودرو با سرعت کم حرکت کند سطح این ورودی هوا نرم باقی خواهد ماند. اما در سرعت‌های بالاتر برخی حباب‌ها بالا آمده و ضریب درگ آئرودینامیکی را تا ۱۰ درصد کاهش داده و باعث می‌شود نیروی بالا برنده دماغه ۱۷ درصد کمتر شود. همچنین جریان هوای بال عقب نیز بهینه شده است. در سرعت ۳۲۰ کیلومتر در ساعت داون فورس در بال عقب به ۱۸۰۰ کیلوگرم می‌رسد و در بال جلو نیز این میزان ۸۰۰ کیلوگرم خواهد بود.

در نظر داشته باشید که شاید بولید چیزی بیشتر از یک طرح مطالعاتی باشد زیرا بوگاتی آن‌ها را بر پایه الزامات ایمنی فیا تولید کرده است. ظاهر خودرو نیز بسیار شبیه خودروهای مسابقه‌ای و استقامتی LMP1 است.

یکی از اعضای هیئت‌مدیره بوگاتی گفته است:

بولید پاسخ نهایی به این سؤال است که هایپرکار پیست محور بوگاتی چه شکلی خواهد بود؟ این خودرو بر پایه قوای محرکه ۱۶ سیلندر و حداقل ساختار بدنه و پرفورمنسی باورنکردنی تولید شده است. نتیجه هم ارائه پرفورمنسی نفس‌گیر است که باعث می‌شود نیروگاه ۱۶ سیلندر واقعاً دیده شود.

آیا بولید به تعداد محدود تولید خواهد شد؟ بوگاتی می‌گوید فعلاً تصمیمی دراین‌باره نگرفته اما با توجه به حجم تلاش‌های صورت گرفته برای توسعه این هیولا شاید بولید شانس خوبی برای تبدیل شدن به مادر تمامی هایپرکارهای پیست محور داشته باشد.

[دانلود ویدئو]

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.