راه‌حل فیات-کرایسلر برای فرار از جریمه سنگین آلایندگی در اروپا

راه‌حل فیات-کرایسلر برای فرار از جریمه سنگین آلایندگی در اروپا

ظاهراً گروه خودروسازی فیات-کرایسلر با پرداخت صدها میلیون یورو به تسلا به منظور قرار دادن خودروهای الکتریکی این خودروساز در سبد محصولاتش و جلوگیری از جریمه‌ی سنگین نقض قوانین سخت‌گیرانه‌ی آلایندگی در قاره اروپا موافقت کرده است.

این خبر را فایننشنال تایمز به نقل از سند کمیسیون اروپا منتشر کرده است. این توافق به فیات-کرایسلر اجازه می‌دهد تا آلایندگی دی‌اکسید کربن خودروهای خود را با محصولات تسلا خنثی کند و متوسط آلایندگی سبد محصولاتش کاهش یابد. در این اسناد همچنین دیده می‌شود مزدا و تویوتا نیز به منظور پیشگیری از چنین کاری اقدام به همکاری خواهند کرد.

اتحادیه اروپا از سال آینده متوسط آلایندگی دی‌اکسید کربن محصولات خودروسازان را ۹۵ گرم در هر کیلومتر اعلام کرده است. این هدف جدید در سال ۲۰۲۱ به یک قانون تبدیل خواهد شد.

با توجه به داده‌های UBS، فیات-کرایسلر سال پیش آلایندگی متوسط ۱۲۳ گرمی در هر کیلومتر داشت که باعث می‌شود این خودروساز بالاترین ریسک در عدم رسیدن به هدف یاد شده را داشته باشد. متوسط آلایندگی صنعت خودرو ۱۲۰.۵ گرم در هر کیلومتر بوده است.

یکی از تحلیلگران صنعت خودرو پیش‌بینی کرده فیات-کرایسلر اگر در سال ۲۰۲۱ نتواند به اهداف یاد شده دست یابد با جریمه‌ای بیش از ۲ میلیارد یورویی روبرو خواهد شد. سال پیش هم گفته شده بود این خودروساز احتمالاً فاصله‌ی حدود ۶.۷ گرم در هر کیلومتری با اهداف اتحادیه اروپا خواهد داشت که بزرگ‌ترین فاصله بین ۱۳ خودروساز حاضر در یک مطالعه‌ی خاص بوده است.

قوانین اتحادیه اروپا به خودروسازان اجازه می‌دهد سبد محصولات خود را درست همانند گروه فولکس‌واگن باهم به اشتراک بگذارند. البته فعلاً هیچ‌یک از خودروسازان به توافقنامه‌ای رسمی دست نیافته‌اند بنابراین اگر معامله‌ی تسلا و فیات-کرایسلر نهایی شود اولین حرکت از این دست رقم خواهد خورد.

هنوز جزئیات مالی این توافق مشخص نشده و فیات-کرایسلر هم خبرها دراین‌باره را تأیید نکرده است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
6 + 14 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.