راهنمای خرید بنزهای SL مدلهای ۱۹۷۲ تا ۱۹۸۲

راهنمای خرید بنزهای SL مدلهای ۱۹۷۲ تا ۱۹۸۲

هنوز هم می توان مدلهای نسبتا تمیز بنزهای SL کلاسیک را در ایران یافت. اما گاهی قیمت های نجومی برای فروش آنها به چشم می خورد. نگارش این مقاله توسط مجله معتبر Car&Driver نیز نشان می دهد که چنین خودروهایی هنوز در بازار حضور گرمی دارند. تا آنجایی که بودجه‌ی ما اجازه می‌دهد، به دنبال آخرین مدل‌های سری R107 مانند ۵۶۰ SL سریع‌تر و با هندلینگ بهتر هستیم. این SL طلایی که در تصویر مشاهده می‌کنید، یک ۴۵۰SL مدل ۱۹۷۹ می‌باشد.

یکی از نمونه‌ی های موفق و قوی مرسدس بنز SL سری R107 می‌باشد، یک بنز رودستر کلاسیک که در طول حضور موفق و بدون رقیب خود در بازار ایالات متحده‌ی آمریکا (۱۹۷۲ تا ۱۹۸۹) توانست نظر ثروتمندان زیادی را به خود جلب کند. سری R107 در طول عمر دراز خود در بسیاری از زمینه‌ها تکامل یافت، و لیستی از برخی ویژگی‌هایی که حتماً باید داشته باشد و برخی مشکلات که بهتر است از آن‌ها اجتناب شود برای کسانی که در آینده می‌خواهند این نوع خودروها را خریداری کنند ارائه کرد. هر چند بعضی از مدل‌های این خودروها که در شرایط خوبی نگهداری شده و وضعیت مناسبی دارند هنوز هم قیمت‌های بالایی دارند، ولی می توان برخی مدل‌های با قیمت مناسب را نیز پیدا کرد که از نظر فنی سالم بوده و دردسرهای ناشی از تعمیر خودرو را برای شما به حداقل می‌رسانند.

موتور مدل‌های R107 موجود در بازار آمریکا، بنا به دوره‌ای که تولید شده‌اند مجهز به موتورهای هشت سیلندر ۳.۸، ۴.۵ و ۵.۵ لیتری هستند. قدرت موتور از ۲۳۰ اسب بخار در مدل ۳۵۰SL با موتور ۴.۵ لیتری مدل ۱۹۷۲ تا ۱۵۵ اسب بخار در ۳۸۰SL مجهز به موتور ۳.۸ لیتری تولیدی بین سال‌های ۱۹۸۱ تا ۱۹۸۵، و ۲۳۸ اسب بخار در مدل ۵۶۰SL دارای موتور ۵.۵ لیتری تولید شده در سال‌های آخر تولید این خودرو متفاوت می‌باشد. ما در مورد ۳۸۰SL بحث نمی‌کنیم. نه فقط به خاطر این که قدرت موتور این خودرو از مدل‌های دیگر کمتر می‌باشد، بلکه موتور هشت سیلندر ۳.۸ لیتری آن دارای مشکلات مربوط به تسمه (زنجیر) تایم می‌باشد که برطرف کردن آن‌ها می‌تواند هزینه‌ی زیادی برای شما دربر داشته باشد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.