رانندگی با مرسدس بنز SL 63 AMG

رانندگی با مرسدس بنز SL 63 AMG [ویدئو]

نسل ششم بنز SL دوباره طراحی شده تا یادآور SL افسانه ای مدل ۱۹۵۴ باشد. استفاده زیاد از آلومینیوم این مدل را به بنز SLS شبیه کرده است. لازم به ذکر است پلت فرم این خودرو نیز تازه طراحی شده و اولین پلت فرم مرسدس بنز در آغاز این دهه می باشد.

SL جدید بلندتر، عریض تر، سبک تر و قوی‌تر از نسل قبل است. تقریباً همه چیز این خودرو جدید است. موتور هشت سیلندر ۵.۵ لیتری توربوی دوقلو این خودرو ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند که این توان به وسیله یک گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک به چرخ های عقب منتقل می شود. بدنه این خودرو حدود ۵ سانتی متر عریض و طویل تر شده است. رنگ های مات انتخاب شده برای این خودرو باعث القای هرچه بیشتر حس اسپرت می شود.

از آنجایی که همه چیز خودرو جدید است همه چیز بهبود چشم گیری داشته است. تیم مهندسی می گوید حدود یک سوم از قطعات این خودرو با SL550 متفاوت است. این تغییرات عبارت اند از: پیشرانه، سیستم خنک کننده، نسبت فرمان و سیستم سوخت رسانی که باعث کاهش ۱۲۵ کیلوگرمی وزن خودرو شده اند.

SL63 AMG مثل یک جت دو نفره است. استفاده از چرم مجلل، فیبر کربن و کابین که برای راننده تهیه شده است. همه آنچیزی که از رانندگی با یک رودستر عضلانی انتظار دارید، در منتهای درجه آن فراهم است. اما اگر حالت رانندگی را روی حالت اسپرت+ قرار دهید صدای غرش موتور و سواری پرشتاب و سخت در انتظارتان خواهد بود.

پکیج اسپرت یا پرفورمنس با تقویت فشار توربو از ۱۴.۲ Psi به ۱۸.۵ Psi قدرت و گشتاور خودرو را به ترتیب به ۵۵۷ اسب بخار و ۹۰۰ نیوتن متر ارتقاء می دهد. و البته سرعت محدود شده لاک پشتی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت هم به ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت افزایش می یابد. همچنین شتاب صفر تا صد با کاهش ۰.۲ ثانیه ای از ۴.۲ ثانیه به ۴ ثانیه می رسد.

اگر بخواهیم به نکات منفی SL63 بپردازیم باید اشاره کنیم که زمانی که یک فرد ۱۵۰,۰۰۰ دلار برای خرید یک خودرو خرج می کند انتظار حداقل امکاناتی از قبیل دوربین دید عقب و سیستم ورود بدون کلید را دارد. در ضمن نرم افزار سیستم کامپیوتر SL در بعضی مواقع بسیار گیج کننده است. شروع قیمت SLS63 AMG از ۱۴۶,۶۹۵ دلار شروع شده و با احتساب مواردی چون حق بیمه و کیت AMG و تجهیزاتی نظیر سیستم صوتی گران قیمت بنگ اند اولاوسن و سقف مجیک اسکای به حدود ۱۹۰,۰۰۰ دلار می رسد.

SL در گروه خود رقیبانی مانند جگوار XKR-S، پورشه ۹۱۱ کروکی، مازراتی گرن توریسمو اسپرت و بنتلی کانتیننتال GTC را در مقابل دارد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 9 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.