رانندگی ایلان ماسک با فولکس‌ واگن ID.3 در جریان ملاقات با هربرت دیس

رانندگی ایلان ماسک با فولکس‌واگن ID.3 در جریان ملاقات با هربرت دیس

ایلان ماسک بعد از بازدید از گیگا فاکتوری جدید تسلا در نزدیکی برلین، حدود دو ساعت در فرودگاه کوچکی در شهر براونشوایگ آلمان با رئیس گروه فولکس‌واگن «هربرت دیس» ملاقات کرده و در جریان این ملاقات پشت فرمان اولین محصول الکتریکی فولکس‌واگن یعنی هاچ‌بک ID.3 نشسته است. این خبر برای طرفداران خودروهای الکتریکی بسیار جالب بوده است زیرا خیلی از آن‌ها علاقه داشتند نظر ماسک را در مورد ID.3 بدانند یعنی خودرویی که می‌تواند رقیبی جدی برای تسلا مدل ۳ باشد.

خوشبختانه از این رویداد ویدئوی کوتاهی منتشر شده که توسط اکانت توییتر رسمی فولکس‌واگن هم انتشار یافته است. در این ویدئو ماسک را در حال رانندگی با ID.3 می‌بینیم درحالی‌که مکالمهٔ دوستانه‌ای هم با دیس دارد. به نظر می‌رسد ماسک نظر خوبی نسبت به این هاچ‌بک الکتریکی آلمانی دارد زیرا در جایی می‌گوید فرمان ID.3 برای یک خودروی الکتریکی غیر اسپرت بسیار خوب است. به گفتهٔ رئیس گروه فولکس‌واگن، ماسک فقط نسبت به گشتاور ID.3 در سرعت‌های بالا کمی انتقاد داشته و دیس در پاسخ به این انتقاد گفته است که این یک خودروی اسپرت نیست و مدیرعامل تسلا برای تجربهٔ یک خودروی اسپرت واقعی باید پورشه تایکان را امتحان کند. در انتهای ویدئو هنگامی‌که ماسک از ID.3 پیاده می‌شود، یک دستگاه کراس‌اوور ID.4 هم دیده می‌شود و به گزارش اتونیوز اروپا، ماسک همچنین از این کراس‌اوور الکتریکی هم بازدید کرده است.

این ملاقات بسیار موردتوجه قرار گرفته و گمانه‌زنی‌هایی در مورد احتمال همکاری میان تسلا و فولکس‌واگن در زمینهٔ خودروهای الکتریکی را مطرح کرده است اما دیس این شایعات را رد کرده و گفته است:

ما فقط با ID.3 رانندگی کردیم و گپ زدیم. هیچ همکاری و توافقی وجود ندارد

ایلان ماسک و هربرت دیس در گذشته بارها از یکدیگر حمایت کرده‌اند. مدیرعامل تسلا اخیراً طی مصاحبه‌ای در گیگا فاکتوری برلین گفته است شرکت‌هایی مثل فولکس‌واگن اقدامات زیادی برای عرضهٔ خودروهای الکتریکی مردمی به بازار انجام داده‌اند. ماسک همچنین سال گذشته نیز در توییتر ضمن حمایت از هربرت دیس، عنوان کرد که وی بیش از هر خودروساز بزرگ دیگری برای حرکت به سمت الکتریکی‌ها تلاش می‌کند. در همین حال، دیس هم بارها به تحسین دستاوردهای ماسک پرداخته است. به‌عنوان‌مثال، هفتهٔ گذشته رئیس گروه فولکس‌واگن اظهار داشت که کارخانهٔ جدید تسلا روند تکنولوژی آیندهٔ خودرو را به آلمان خواهد آورد. دیس افزوده است:

تسلا رقابت را در آلمان زنده و تحول در صنعت خودروسازی را تسریع می‌کند

گیگافاکتوری برلین اولین کارخانهٔ تسلا در اروپا خواهد بود و ظرفیت تولید سالانه ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو را دارد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
5 + 5 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.