رانندهٔ آزمایشی در مقابل وحشی‌ ترین فراری تاریخ

رانندهٔ آزمایشی در مقابل وحشی‌ترین فراری تاریخ

وحشی‌ترین مدل فراری یعنی FXX K برای آخرین بار و قبل از عرضه به بازار توسط راننده تست فراری مورد آزمایش قرار گرفت. آزمایش این خودرو دو روز به طول انجامید که Enzo e Dino در ۸۰ کیلومتری کارخانه فراری میزبان آن بود.

ثمره تیم تحقیق و توسعه فراری به‌عنوان پرچم‌دار این کمپانی به‌زودی در بوداپست قدرت‌نمایی خواهد کرد و دیری نخواهد پایید که تمام دنیا صدای شیهه این اسب افسارگسیخته را خواهد شنید.

از آنجا که این خودرو استانداردهای مسابقه ای ندارد، هیچ‌گاه به رقابت با حریفان نخواهد پرداخت. هدف این خودروساز به‌نام از تولید این خودرو، ساخت ماشینی فراتر از استانداردها و گردآوری تکنولوژی‌های به‌روز در یک مجموعه بوده است تا تجربه‌ای که تا به حال هیچ راننده از راندن هیچ خودرویی نداشته است را به ارمغان بیاورد.

خاطرنشان می‌کنیم که فراری FXX K توانی معادل ۱۰۵۰PS دارد که ۸۶۰PS آن توسط موتور ۱۲ سیلندر و ۱۹۰PS باقیمانده توسط موتور الکتریکی تولید می‌شود. گشتاور این هیولا هم معادل ۹۰۰ نیوتن‌متر می‌باشد.

سیستم ذخیره انرژی جدیدی به نام HY-KERS در این خودرو بکار رفته است که چهار نوع عملکرد را برای راننده فراهم می‌کند. بهترین عملکرد خودرو در حالت Qualify است که تنها به تعداد محدودی دور در پیست می‌توان از آن استفاده نمود. حالت دوم عملکرد را بهینه‌سازی می‌کند، حالت سوم با نام “بهبود دستی” گشتاور را به بیشترین مقدار می‌رساند. و درنهایت حالت شارژ سریع باعث تسریع در شارژ شدن باتری خودرو می‌شود.

آئرودینامیک فعال و انفعالی خودرو نیز بسیار پیچیده می‌باشد. تمام این محاسبات درنهایت باعث شده است که در حالت معمولی ۵۰% اصطکاک بیشتر و در حالت Qualify حدود ۳۰% اصطکاک بیشتر ایجاد شود که چسبندگی فوق‌العاده‌ای به خودرو داده است. برای مثال در سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت وزن FXX K حدود ۵۴۰ کیلوگرم بیشتر خواهد شد.

فراری تنها ۳۲ عدد FXX K خواهد ساخت که هم‌اکنون که شما این مطلب را می‌خوانید هر ۳۲ خودرو به فروش رسیده است. گزارشها حاکی از آن است که قیمت این خودرو ۲.۷ میلیون دلار است. اما قیمت رسمی هنوز توسط فراری اعلام نشده است.

منبع: carscoops

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
6 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.