رئیس پژو-سیتروئن: خودروهای الکتریکی فعلی جذاب نیستند!

رئیس پژو-سیتروئن: خودروهای الکتریکی فعلی جذاب نیستند!

گروه پژو-سیتروئن طیف متنوعی از خودروهای الکتریکی را عرضه می‌کند اما مدیرعامل این خودروساز و رئیس احتمالی فیات-کرایسلر در آینده اظهارات جنجال‌برانگیزی را در کنفرانسی خبری بر زبان آورده است.

بنا به گزارش رویترز، کارلوس تاوارس گفته خودروهای الکتریکی کنونی جذابیت چندانی ندارند و تنها توسط افرادی که معتاد به محیط‌زیست هستند خریداری می‌شوند. به همین خاطر خودروهای الکتریکی بازار محدودی داشته و افراد عمل‌گرا علاقه چندانی به این دسته از خودروها ندارند.

تاوارس اعلام کرده دلایل زیادی برای این امر وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به زیرساخت‌های شارژ محدود، محدوده حرکتی نسبتاً کوتاه و سؤالاتی درباره قیمت برق در درازمدت اشاره کرد. البته مشکل قیمت برق با ارائه ساختار قیمت‌گذاری جدید IONITY در ۳۱ ژانویه تا حد زیادی مشکل‌ساز شده است.

این شرکت که جوینت ونچری بین ب ام و، مرسدس، فورد و گروه فولکس‌واگن است طرح قیمت‌گذاری کیلووات ساعت را انتخاب کرده و این موضوع باعث افزایش ۵۰۰ درصدی قیمت شده است. البته برخی فاکتورها وجود دارند که باید آن‌ها را در نظر گرفت اما ذکر آن‌ها از حوصله این مطلب خارج است.

برگردیم به پژو-سیتروئن و تاوارس که اظهار داشته تقاضا برای خودروهای الکتریکی با کاهش یارانه‌ها و یا حذف آن‌ها کاهش می‌یابد. این موضوع خود را در چندین بازار از جمله چین نشان داده، جایی که تقاضا برای خودروهایی با انرژی جایگزین کاهش یافته و دلیل آن نیز کاهش یارانه‌های اعطایی بوده است.

علیرغم این چالش‌ها پژو-سیتروئن همچنان به تولید خودروهای الکتریکی ادامه خواهد داد اما روی مدل‌های ارزان‌تر تمرکز خواهد کرد و خودروهای الکتریکی را بجای استفاده از پلتفرم‌های ویژه روی پلتفرم‌های منعطف خواهد ساخت.

تاوارس همچنین گفته آینده‌ی کارخانه السمر پورت واکسهال به توافق بریتانیا با اتحادیه اروپا بستگی خواهد داشت. از آنجایی که فعلاً چنین توافقی به دست نیامده بنابراین مدیر پژو-سیتروئن گفته که تصمیم دراین‌باره احتمالاً تا پیش از پایان سال گرفته نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
12 + 3 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.