رئیس جیلی بزرگ‌ترین سهامدار دایملر شد

رئیس جیلی بزرگ‌ترین سهامدار دایملر شد

مالک برند چینی جیلی آقای لی شوفو با خرید ۹.۶۹ درصد از سهام دایملر به بزرگ‌ترین سهامدار تک این کمپانی تبدیل شد.

ارزش این سهام حدود ۹ میلیارد دلار بوده است. در هفته‌های اخیر شایعات گوناگونی درباره خرید سهام دایملر توسط جیلی منتشر شده بود.

اینکه جیلی به دنبال خرید سهام دایملر و ایجاد اتحادی استراتژیک با این کمپانی بوده هیچ شکی نیست زیرا دولت چین به منظور تولید خودروهای پاک‌تر بر خودروسازان فشار وارد می‌کند و جیلی نیز خواهان استفاده از تکنولوژی‌های الکتریکی دایملر است.

دایملر روز جمعه این اخبار را به‌صورت رسمی اعلام کرده است. یکی از سخنگویان دایملر گفته که خرید سهام توسط لی شوفو یک سرمایه‌گذاری شخصی بوده است.

این سخنگو بوده است:

ما از اینکه لی شوفو به یک سرمایه‌گذار طولانی‌مدت در دایملر تبدیل شده خرسندیم. پیشرفت نوآوری، استراتژی و پتانسیل آینده شوفو را به این سرمایه‌گذاری ترغیب کرده است.

او ادامه داده است:

دایملر به لی شوفو به عنوان یک موسس خوش‌فکر و آینده‌نگر احترام می‌گذارد.

در خبرهای پیشین آمده بود که دایملر پیشنهاد جیلی به منظور خرید ۵ درصد از سهام این کمپانی را رد کرده است. این خودروساز چینی هم‌اکنون مالک بخش خودروهای ولوو، پولستار، تاکسی لندن و ۴۹.۹ درصد سهام پروتون مالزی (شامل لوتوس) می‌باشد.

خرید سهام توسط لی باعث شد او بزرگ‌ترین سهامدار دایملری باشد که مالک خودروها، تراک ها و ون‌های مرسدس بنز می‌باشد. بدین ترتیب لی شوفو موسسه سرمایه‌گذاری کویت را که مالک ۶.۸ درصد سهام دایملر می‌باشد پشت سر گذاشته است

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 6 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.