رئیس تسلا در چین به سمت مدیر گیگافکتوری تگزاس منصوب شد

رئیس تسلا در چین به سمت مدیر گیگافکتوری تگزاس منصوب شد

تام ژو رئیس تسلا در چین که کار تبدیل کردن گیگافکتوری شانگهای به بزرگ‌ترین کارخانه تولید خودروهای برقی در جهان را انجام داد به سمت مدیر جدید گیگافاکتوری آستین تگزاس منصوب شده است.

مدیر ارشد تسلا در چین که از آوریل ۲۰۱۴ تاکنون با این خودروساز همراه است به یکی از مدیران ارشد کمپانی موردبحث تبدیل خواهد شد. البته این تصمیم جای تعجبی ندارد زیرا گیگافکتوری شانگهای با سرعت بالایی به قطب تولید و صادرات تسلا بدل شده است. کار ساخت‌وساز تا شروع به تولید خودرو در گیگافکتوری شانگهای حدود یک سال طول (از دسامبر ۲۰۱۸ تا دسامبر ۲۰۱۹) طول کشید. در ماه آگوست بود که این کارخانه یک میلیونمین خودروی تولید را تولید کرد تا یک‌سوم از کل تولید تسلا تا آن زمان را به نام خود ثبت کند. در ماه نوامبر امسال نیز گیگافاکتوری شانگهای رکورد تولید ماهانه خود را شکست و ۱۰۰۲۹۱ دستگاه خودرو را از خط تولید خارج نمود.

بی‌شک چنین دستاوردهایی باعث شده ژو به یکی از مدیران باب میل ایلان ماسک تبدیل شود، ماسکی که کار کردن در محیط‌های خشن و پرفشار را دوست دارد. اگرچه رئیس تسلا در چین می‌تواند دستورالعملی مخفی برای دورهم جمع ‌کردن یک تیم ساخت کاربلد در کوتاه‌مدت داشته باشد اما شرایط منحصربه‌فرد کشور چین را به راحتی نمی‌توان در کشوری دیگر پیاده‌سازی کرد. کریس ژنگ مؤسس یکی از وبلاگ‌های خودرویی چینی می‌گوید:

در طول سه سال گذشته گیگافاکتوری شانگهای بهتر از کارخانه‌های فرمونت، تگزاس و برلین عمل کرده هرچند همه این موفقیت به تام ژو یا تیم چینی او تعلق ندارد.

او خاطرنشان می‌سازد:

محیط کسب‌وکار دوستانه، زنجیره تأمین قدرتمند و تیم مدیران کاربلد و کارا سه فاکتوری هستند که فعلاً فقط در چین قابل‌دستیابی خواهند بود بنابراین نکته کلیدی در این میان شانگهای یا تگزاس نیست. برای مثال به BYD نگاه کنید. قطعاً تام و تیم مدیریتی او عملکردی عالی دارند اما این همه ماجرا نیست.

یکی از وب‌سایت‌های چینی گفته که ماسک ژو را به عنوان مدیرعامل جهانی تسلا منصوب کرده است. این پست جدید مسئول فروش و گیگافکتوری های تسلا خواهد بود و ماسک همچنان به رهبری بخش‌های کلیدی و فنی تسلا ادامه خواهد داد. ایلان ماسک قبلاً اظهار داشته بود به هدایت تسلا و اسپیس ایکس ادامه خواهد داد اما تیم‌های حاضر در پست‌های مدیریتی این شرکت‌ها به حدی خوب هستند که معمولاً نیازی به راهنمایی‌های او ندارند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 13 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.