رئیس بی ام و با استناد به فروش بسیار خوب XM از زبان طراحی جدید دفاع کرد

رئیس بی ام و با استناد به فروش بسیار خوب XM از زبان طراحی جدید دفاع کرد

الیور زیپس رئیس بی‌ام‌و در اظهاراتی قابل‌توجه از جهت‌گیری طراحی این خودروساز دفاع کرد. تاکنون مطالب جنجالی زیادی درباره زبان طراحی کنونی این خودروساز بیان شده و افراد زیادی از محصولات اخیر بی‌ام‌و انتقاد کرده‌اند. همه‌چیز با جلوپنجره بزرگ نسل فعلی M3 و M4 شروع شد که طراحی آن افراد زیادی را شوکه کرد. همین روند طراحی با معرفی خودروهای iX و سری ۷ و i7 الکتریکی ادامه یافت. همچنین شاسی‌بلند X7 فیس لیفت با طراحی بحث‌برانگیز چراغ‌های جلوی خود جزو دیگر محصولات بی‌ام‌و با زبان طراحی جدید بود و اخیراً نیز نسل جدید بی‌ام‌و M2 G87 را ظاهری متفاوت رخ‌نمایی کرده است.

اما آیا بی‌ام‌و از این مسیر باز خواهد گشت؟ پاسخ کوتاه خیر است. الیور زیپس رئیس بی‌ام‌و که هفته پیش در مراسم معرفی سری ۷ جدید در آمریکا حضور یافته بود در حضور خبرنگاران از زبان طراحی جدید این برند دفاع کرد. او گفت طراحی آینده‌نگرانه‌ای تغییرات زیادی را در روندهای کنونی به وجود می‌آورد باید بحث‌برانگیز و جنجالی باشد. زیپس اظهار داشته است:

اگر می‌خواهید یک طراحی را تغییر دهید هر قدمی در آینده خواه‌ناخواه جنجالی خواهد بود. طراحی آینده‌نگرانه‌ای بدون عناصر بحث‌برانگیز وجود ندارد. هدف این است که نتیجه باید چیزی شود که مشتری خواهان آن باشد. این یک برنامه مدون است.

رئیس بی‌ام‌و اذعان می‌دارد خواهان چنین طراحی جنجالی‌ای است زیرا هیجان زیادی را ایجاد می‌کند و همین موضوع در نهایت به معنی فروش بیشتر خواهد بود. نکته سورپرایز کننده اینکه زیپس می‌گوید تقریباً همه بی‌ام‌و XM 2023 را دوست دارند. زیپس همچنین خاطرنشان می‌سازد تمامی خودروهای مدرن سایر برندها بسیار شبیه یکدیگر به نظر می‌رسند. او تأکید می‌کند این استراتژی جنجالی ساختن طراحی محصولات شامل همه آن‌ها نخواهد شد و مدل‌های پرفروش‌تر همچنان ظاهر سنتی‌تر خود را حفظ خواهند کرد.

این مدیر ۵۸ ساله آلمانی به خودروهایی همچون سری ۷، X7 و XM اشاره می‌کند که باید برای مشتریانی جذاب باشند که خواهان خرید خودرویی در این کلاس هستند. زیپس همچنین معتقد است نوع قوای محرکه بکار رفته در یک خودرو نباید خود را به ظاهر آن تحمیل کند و به همین خاطر خودروهای X1/iX1، X3/iX3، سری ۳/i3 و سری ۷/i7 از نظر ظاهری تفاوت چندانی ندارند. همچنین سری ۵ جدید/i5 از طراحی مشترکی استفاده خواهند کرد. البته تفاوت ظاهری بیشتر محصولات درون‌سوز و الکتریکی بی‌ام‌و می‌تواند در سال ۲۰۲۵ اتفاق بیفتد یعنی زمانی که این خودروساز از پلتفرم Neue Klasse در نظر گرفته شده برای خودروهای فاقد پیشرانه‌های درون‌سوز رونمایی خواهد کرد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
4 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.