دیزل گیت مرسدس در راه است؟!

دیزل گیت مرسدس در راه است؟!

مشکلات قانونی مرسدس می‌تواند افزایش یابد زیرا رسانه‌ای آلمانی گزارش داده که این خودروساز در معرض اتهام فروش بیش از یک میلیون دستگاه خودروی دیزلی با آلایندگی اضافی است.

بنا به تحقیقی که دادگاهی در اشتوتگارت انجام داده، بیش از یک میلیون خودروی مرسدس بنز که در اروپا و آمریکا فروخته شده‌اند آلایندگی اضافی داشته‌اند. بنا به خبر منتشر شده این خودروها بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۶ فروخته شده‌اند.

ظاهراً این تحقیقات روی پیشرانه‌های ۴ سیلندر OM651 و نسخه‌های ۶ سیلندر ۳ لیتری OM642 تمرکز داشته است. دادستان‌ها در حال تلاش برای یافتن این موضوع هستند که آیا دستگاه‌های تقلب مشابه با نمونه‌های استفاده شده در رسوایی دیزل گیت فولکس‌واگن بوده‌اند یا خیر.

پیامدهای چنین کاری می‌تواند فاجعه‌بار باشد زیرا فولکس‌واگن مجبور شده چندین میلیارد دلار را به‌صورت جریمه و… بپردازد.

در همین اثنا سخنگوی دایلمر در گفت‌وگو با رویترز خبر منتشر شده را تنها گمانه‌زنی دانست. البته او تأیید کرد که مرسدس در حال همکاری با مقامات است.

پیشرانه‌های دیزلی مرسدس بیشتر از گذشته زیر ذره‌بین هستند و این کمپانی در نهایت استفاده از پیشرانه‌های دیزلی برای مدل‌های سال ۲۰۱۷ در ایالات‌متحده را کنار گذاشته است. وزارت دادگستری، آژانس حفاظت محیط‌زیست و… بررسی‌های دقیقی را روی محصولات مرسدس آغاز کرده‌اند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
7 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.