دگرگونی سبد محصولات جنرال موتورز در چین

دگرگونی سبد محصولات جنرال موتورز در چین

جنرال موتورز به دنبال تمرکز بیشتر روی خودروهای الکتریکی و تکنولوژی رانندگی هوشمند در چین است تا به این ترتیب سهم بیشتری از بازار خودروی این کشور را به خود اختصاص دهد.

بزرگ‌ترین بازار خودروی دنیا حدود یک‌پنجم سود جنرال موتورز را تأمین می‌کند بنابراین تمرکز روی این بازار و روبه‌راه کردن اوضاع از اهمیتی بسیار زیاد برای آمریکایی‌ها برخوردار است. جنرال موتورز با تمرکز روی محصولات لوکس کادیلاک و ارائه شاسی بلندهای بزرگ‌تر و کاراتر و هدف قرار دادن خریداران با خودروهای الکتریکی کوچک و ارزان‌قیمت اقدام به دگرگونی سبد محصولات خود در این کشور خواهد کرد.

جولیان بلیست رئیس جدید جنرال موتورز در چین به رویترز گفته که تکنولوژی‌های جدید همچون خودروهای الکتریکی و خودران اولویت بیشتری برای جنرال موتورز در چین خواهند داشت. این شرکت انتظار دارد برخی از این تکنولوژی‌ها و برنامه‌های جدید را طی چند روز آینده در رویداد تکنولوژی خود در شانگهای معرفی کند.

بلیست گفته است:

بازار چین به سرعت در حال حرکت به سمت الکتریکی سازی است. کادیلاک کاملاً در این مسیر حرکت می‌کند. بیوک نیز اقدام به الکتریکی سازی محصولات خود می‌کند.

او همچنین گفته برندهای چینی بائوجون و وولینگ نیز الکتریکی سازی سبد محصولات خود را دنبال خواهند کرد.

جنرال موتورز با برندهای شورولت، بیوک، کادیلاک، وولینگ و بائوجون در چین حضور دارد. فروش این خودروساز از حدود ۴ میلیون دستگاه سال ۲۰۱۷ به ۳.۱ میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۹ کاهش یافته است. این کاهش فروش به دلایل مختلفی از جمله کاهش رشد اقتصادی چین، افزایش رقابت و فشار رقبای مشهوری همچون تویوتا، فولکس‌واگن و هوندا و شرکت‌های چینی همچون جیلی و گریت وال بوده است.

مدیر جنرال موتورز اولویت اصلی این شرکت را بازگشت به فروش ۴ میلیون دستگاهی در سریع‌ترین زمان ممکن دانسته اما نتوانسته چارچوب زمانی دقیقی برای رسیدن به این هدف ترسیم کند.

یکی از راه‌ها برای رسیدن به این هدف می‌تواند عرضه شاسی بلندهای بیشتر باشد. رئیس جنرال موتورز چین می‌گوید برندهای شورولت، بیوک و کادیلاک شاسی بلندها و کراس اوورهای بزرگ‌تر بیشتری را عرضه خواهند کرد و بسیاری از آن‌ها نیز الکتریکی خواهند بود. بااین‌وجود قدبلندهای بنزینی نیز در چین عرضه خواهند شد زیرا همچنان خریداران زیادی دارند.

جنرال موتورز همچنین می‌خواهد برند وولینگ را به برند تولید کننده ون‌های الکتریکی و میکرو تبدیل کند. بلیست گفته است:

در ۵ سال آینده بیش از ۵۰ درصد توسعه مهندسی ما به سمت تکنولوژی الکتریکی و خودران حرکت خواهد کرد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 4 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.