دگرگونی داچیا با سه محصول جدید در آینده نزدیک

دگرگونی داچیا با سه محصول جدید در آینده نزدیک

گروه رنو به تازگی برنامه استراتژیک خود برای آینده را اعلام کرده و طی آن آلپاین به برندی تمام الکتریکی تبدیل شده و با لوتوس برای تولید یک خودروی اسپورت و الکتریکی همکاری خواهد کرد. البته خبرهای جالبی هم درباره برند ارزان‌قیمت رنو یعنی داچیا وجود دارد. این خودروساز رومانیایی در سال‌های پیش رو سه محصول جدید را تولید خواهد کرد که یکی از آن‌ها در کلاس C حضور خواهد داشت.

مدل بزرگ‌تر این خانواده یک شاسی‌بلند خواهد بود. این خودرو که فعلاً نام رسمی ندارد به‌صورت مفهومی در زمان ارائه برنامه Renaulution رخ‌نمایی کرد و خشن‌تر و گیراتر از برادر کوچک‌تر یعنی داستر به نظر می‌رسد. شایان ذکر است مدل تولیدی دقیقاً شبیه این کانسپت نخواهد بود اما دوست داریم که به کانسپت موردبحث وفادار بماند.

شاسی‌بلند موردبحث طول ۴.۶ متری خواهد داشت و بنابراین حدود ۲۸ سانتی‌متر طویل‌تر از داستر خواهد بود. شاسی‌بلند کامپکت داچیا خواهد توانست از قوای محرکه هیبریدی و احتمالاً CNG و LPG سود ببرد.

از دو محصول دیگر داچیا نیز یکی سال آینده و دیگری در سال ۲۰۲۴ از راه خواهند رسید. گروه رنو به دنبال ایجاد رابطه قوی‌تر بین داچیا و لاداست تا هزینه‌ها کاهش یافته و پلتفرم‌ها نیز از ۴ به ۱ نمونه برسند. همچنین فرانسوی‌ها می‌خواهند ۷ شکل بدنه را حذف کرده و آن‌ها را به ۱۱ شکل بدنه برسانند.

این دو برند در کل ۷ خودرو را تا سال ۲۰۲۵ تولید خواهند کد که شامل یک محصول کامپکت لادا نیز می‌باشد. موضوع جالب اینکه رنو قول احیای محصولات نمادین را داده و داچیا نیز جذابیت بیشتری خواهد داشت و لادا همچنان خشن و مستحکم باقی خواهد ماند. پایه و اساس این برندها پلتفرم منعطف CMF-B رنو خواهد بود که می‌تواند انواع قوای محرکه را در خود جای دهد.

به نظر می‌رسد داچیا لوگوی جدیدی را نیز برای خود انتخاب کرده اما فعلاً خبر دقیقی دراین‌باره وجود ندارد. احتمالاً این برند دنباله‌روی شرکت‌هایی همچون کیا و جنرال موتورز خواهد بود، کمپانی‌هایی که اخیراً لوگوهای خود را به‌روز کرده‌اند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
3 + 3 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.