دو بار افزایش قیمت محصولات تسلا در یک هفته!

دو بار افزایش قیمت محصولات تسلا در یک هفته!

تسلا قیمت تمامی محصولات خود را طی هفته جاری بین ۴ تا ۱۰ درصد افزایش داد و این دومین باری است که برند موردبحث در ۷ روز اخیر قیمت پیشنهادی محصولاتش را بیشتر می‌کند. این خودروساز قیمت برخی مدل‌های لانگ رنج خود را چهارشنبه هفته پیش افزایش داده بود اما افزایش قیمت هفته جاری این خودروساز شامل محصولات بیشتر است. به این ترتیب قیمت ارزان‌ترین خودروی تسلا یعنی مدل ۳ دیفرانسیل عقب از ۴۴۹۹۰ به ۴۶۹۹۰ دلار رسیده است که رشد ۴.۴ درصدی را نشان می‌دهد.

قیمت مدل ۳ لانگ رنج نیز هم‌اکنون به ۵۴۴۹۰ دلار رسیده است درحالی‌که قیمت همین خودرو یک هفته پیش ۵۱۹۹۰ دلار بوده است. قیمت قبلی این خودرو نیز ۵۰۹۹۰ دلار بوده است. در کل قیمت این خودرو طی سال جاری میلادی حدود ۸ درصد افزایش یافته است. قیمت تسلا مدل ۳ پرفورمنس نیز با افزایش ۵ درصدی از ۵۸۹۹۰ به ۶۱۹۹۰ دلار رسیده است. قیمت تسلا مدل Y لانگ رنج از ۵۹۹۹۰ به ۶۲۹۹۰ دلار و بهای مدل Y پرفورمنس از ۶۴۹۹۰ به ۶۷۹۹۰ دلار رسیده است که به ترتیب افزایش ۵ و ۴.۶ درصدی را نشان می‌دهد. به همین منوال قیمت خودروی تسلا مدل S دوموتوره از ۹۴۹۹۰ به ۹۹۹۹۰ دلار رسیده است و برای مدل سه موتوره نیز باید ۱۳۵۹۹۰ دلار بپردازید. قیمت این مدل قبلاً ۱۲۹۹۹۰ دلار بوده است که این تغییرات قیمتی حاکی از رشد ۵.۲ و ۴.۶ درصدی است.

نهایتاً به تسلا مدل X دوموتوره می‌رسیم که قیمتش از ۱۰۴۹۹۰ به ۱۱۴۹۹۰ دلار رسیده است و بنابراین قیمت این خودرو طی یک هفته ۹.۵ درصد بیشتر شده است. مدل X سه موتوره نیز با افزایش ۹.۸ درصدی مواجه شده است و بهایش از ۱۲۶۴۹۰ به ۱۳۸۹۹۰ دلار رسیده است. CNBC می‌گوید قیمت محصولات تسلا در چین نیز افزایش یافته است و در همین بازه زمانی قیمت مدل ۳ پرفورمنس با رشد ۵ درصدی مواجه شده است.

تسلا دلیل رسمی تغییر قیمت محصولاتش را منتشر نمی‌کند اما ایلان ماسک چند روز پیش اظهار داشت تسلا و اسپیس ایکس تحت‌فشار قیمت مواد خام و لجستیک قرار گرفته‌اند. ریویان رقیب تسلا نیز اخیراً به دنبال افزایش قیمت محصولاتش بوده است و دلیل آن را افزایش هزینه مواد اعلام کرده است. البته انتقادات شدید از این اقدام باعث شد ارزش سهام ریویان کاهش یابد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 10 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.