دولت فرانسه و انتقادات به خاطر عدم ادغام رنو/فیات-کرایسلر

دولت فرانسه و انتقادات به خاطر عدم ادغام رنو/فیات-کرایسلر

تنها ۱۰ روز پس از آنکه شرکت فیات-کرایسلر پیشنهاد ادغام را به رنوی فرانسه اعلام کرد در حرکتی ناگهانی این پیشنهاد پس گرفته شد و یکی از دلایل آن‌هم شرایط سیاسی غیر پایدار اعلام شد. حالا منتقدان دلیل پس گرفتن پیشنهاد فیات-کرایسلر را عملکرد دولت فرانسه می‌دانند ولی فرانسوی‌ها هم در مقام دفاع از خود برآمده‌اند.

رویترز به نقل از منابع موثق اعلام کرده دولت فرانسه که ۱۵ درصد از سهام رنو را در اختیار دارد خواهان برخی تضمین‌های اضافی توسط فیات-کرایسلر شده بود اما به نظر می‌رسد این خودروساز ایتالیایی-آمریکایی چنین موضوعی را نپذیرفته است.

ظاهراً چند ساعت پس از آنکه فیات-کرایسلر پیشنهاد خود را پس گرفته یکی از مقامات دولت فرانسه از مدیرعامل این خودروساز آقای جان الکان درخواست بازنگری در پس گرفتن پیشنهاد خود را داشته که او این موضوع را رد کرده است.

وزیر اقتصاد فرانسه گفته دولت این کشور نقش سازنده‌ای در گفت‌وگوها داشته اما بدون حمایت همکار قدیمی رنو یعنی نیسان قادر به پشتیبانی از این معامله بزرگ نبوده است.

نیسان ژاپن اعلام کرده از رای دادن به این پیشنهاد خودداری می‌کند. در صورتی که ادغام رنو و فیات-کرایسلر صورت می‌گرفت امکان دسترسی به تکنولوژی الکتریکی رنو فراهم می‌شد و فرانسوی‌ها نیز می‌توانستند از سود شرکت‌های جیپ و رم استفاده کنند. البته این همکاری بستگی زیادی به تمایل نیسان در استفاده از تکنولوژی‌های خود هم داشت.

منابع نزدیک به فیات-کرایسلر بارها به نقش مهم نیسان در این معامله اشاره داشته و از دولت فرانسه به خاطر برهم زدن این معامله انتقاد کرده‌اند.

هیئت‌مدیره‌ی رنو گفته از اینکه نتوانسته‌اند به پیشبرد این پیشنهاد کمکی کنند ناامید هستند. آن‌ها گفته‌اند علاقه‌ی فیات-کرایسلر به ادغام با رنو نشان دهنده‌ی میزان جذابیت این برند فرانسوی است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.